Höstens kurser?

kvandi

Trådstartare
Skall ni på någon hundkurs i höst?

Vad tror ni om att ha en tråd där vi kan samla våra framsteg på höstens kurser?

Så skriv gärna o berätta, Vad för kurs skall ni på? Vore sedan roligt med uppdateringar om hur det går på lektionerna!

:bump:

Själv skall jag förhoppningsvis gå en "vardagslydnad med aktivering" tillsammans med min Smilla. Besked om jag får plats kommer i dagarna... *håller tummarna*

Sv: Höstens kurser?

Vi ska gå drag och klövjebärning tror jag den hette om jag inte minns fel. Ska bli intressant :)

Valpkurs:banana:
Första tillfället var igår. Tia skötte sig utmärkt, men hon var var väääldigt leksugen. Hon blev väldigt upp i varv och stod och stutsade och skällde när någon annan valp fick lite mer uppmärksamhet än henne. Men när hon hade lugnat sig var hon jätteduktig, speciellt på kontaktövningarna.

Jag ska gå på två!

En Tävlingslydnad och en Agility-Fortsättning.

Har iof redan gått en tävlingslydnad men den gick jag privat, den jags ka gå nu är på klubben. fick besked om att jag klarade provet och fick plats igår, instruktören var och tränade samtidigt som mig!

Ska bli så kul!!

Vi går en tävlingslydnadsgrupp. Det är en grupp som tränar året runt. Ibland gör vi uppehåll två veckor över sommaren men i år har vi kört hela sommaren också. Vi tränar på brukshundsklubben i den gruppen året runt 1-2 dagar i veckan.
Tränar även aguility lite privat med några andra på klubben.

Vi ska gå en tävlingslydnadskurs där alla moment i ettan tas upp. Föhoppningsvis kan vi tävlingsdebutera någon gång i vinter :bump:
Denna kursen har redan börjat, första kurstillfället gick sådär, både hunden och jag var lite okoncentrerade. Nu har vi tränat stenhårt på "läxan" så jag hoppas och tror att det ska gå bättre nästa gång.

Vi ska även gå en nybörjarkurs i agility. Ska bli spännande att se om hon tycker det är roligt. Denna kurs går vi mest för att det är kul och för att få lite omväxling. Men skulle det visa sig att hon är duktig så kanske det blir någon tävling inom detta område också. :)

Hunden är en tollare på 15 månader.

Vi började på agilitykurs igår! Tror det kommer att bli kul, bra då hundarna får arbeta en del med hjärnan också, hoppas även på att det kommer att stärka vårt samarbete. Roligt att bryta av all lydnadsträning med något annat också!

Jag ska gå vardagslydnad med min, börjar i september men har inte fått utskicket med datum och tider än ;)

Jag ska gå på lydnadskurs med min storpudel. Siktar mot en start i lk 1 så småningom.:)

Jag har anmält oss till en fortsättningskurs i allmänlydnad på BK - får se om jag kommer med - och i torsdags började vår agilitykurs (valpis skötte sig nästan exemplariskt och gjorde matte stolt). Utöver det fortsätter vi med lydnad för tränare som vanligt.

Går nu på privat träning med valpis en gång i veckan. Kommer sedan gå en vanlig valpkurs när min tränare kommer ha en-senare mot hösten, just för att variera mellan privat och i grupp.

Kommer sen fortsätta med diverse olika kurser inom lydnad, sök och spårning.

Vi ska börja kurs nästa vecka, Nila o jag.

Eftersom det inte fanns några valpkurser i sommar och det finns flera med lite äldre valpar har bruksklubben ordnat en egen unghundkurs för dessa. Den innehåller samma som valpkursen men hundarna är från ca 5 månander o uppåt.

Egentligen var alla anmälda till valpkurs men de sorterade efter ålder o gjorde 2 grupper istället. Kanon tycker jag. Det ska bli så kul!"

Jag och valpen (nu 14, 5 veckor) har börjat en grundkurs i vardagslydnad hos en privattränare. På lördag är det tredje kurstillfället.

Det är superkul och min snäcka är så duktig. Förra gången fick vi en applåd! Dock har instruktören redan påpekat 3 gånger hur mycket hund jag har vilket han inte sagt till någon annan trots en rottis, en staffe och en cane corso i samma grupp...:angel:

Målet med kursen är att komma en bra bit på väg mot att kunna ha henne lös i de flesta situationer.

Vi börjar i en allmänlydnadsetta på måndag. Valpkursen vi stod anmälda till, och hade betalt för två månader sen ställde in kursen med fem dagars varsel. Jättesvårt att hitta en ledig plats på en kurs som passade, med så kort varsel. Då gick en BK som hade valpkursen fylld redan, in och kollade med instruktören för en allmänlydnadsetta för hundar utan tidigare träning, om det gick att köra en sexton veckors valp där, och hon trodde det.

Vi får anpassa de övningar som behövs till tjejen, så att det inte blir tokigt, men jag litar på deras omdöme att det ska gå. Mest behöver jag ju lite tips, och störningsträning.

jag och min lilla kooikerhane på åtta månader, ska börja på miljö- och ledarskapskurs nästa vecka. En kurs där man åker runt på olika ställen och miljötränar och samtidigt tränar inkallning, hundmöten och olika saker som kan uppstå i vardagen. Jag har stora förhoppningar på denna kurs! Min BK som anordnar den, mkt trevligt ska det bli.

:banana: Tjohoo! :banana:

Jag fick precis veta att man lyckats klämma in mig på den kurs jag ville -en vardagslydnad med aktivering. Börjar på torsdag -skall bli jättekul!

Liknande trådar

F
Övr. Hund Vårt medlemsantal går stadigt uppåt och vi ropar gärna om mer engagemang, funktionärer och liknande för att föra klubben framåt. Jag är...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 383
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: Wonna
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.