Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt med lite ordning! Och så lång tid är det ju ändå inte kvar…Fick hem våra bebiskläder som varit utlånade idag och tog tag i att rensa dotterns kläder där jag visste att mycket var för smått. Resulterade mycket riktigt i ett par lediga lådor i klädkammaren så nu är bebisens kläder i ordning där också. Är ju ett tag kvar men kändes onödigt att bära upp kläderna på vinden i några veckor![]()
Skönt med lite ordning! Och så lång tid är det ju ändå inte kvar…
Vi rensade också dotterns garderob idag när allt hängdes tillbaka efter flytten.
Sen en liten inventering av bebiskläder och kan konstatera att vi har väldigt mycket kläder i stl 50, jag som tyckte vi behövde köpa mer
Men sambon har köpt massa fint och mormor har fyndat på tradera så behövs lite i stl 56 bara sen kan vi ta det lugnt ett tag.
Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Precis fått i mig en kopp kaffe och lite mat (SÖS har riktigt bra mat) och ska göra nytt CTG strax.
Håll tummarna att bebbot bara är trött pga hon härjar så mycket jämt och att vi får komma hem snart.
Håller tummarna att allt går bra och att ni får komma hem snart!Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Precis fått i mig en kopp kaffe och lite mat (SÖS har riktigt bra mat) och ska göra nytt CTG strax.
Håll tummarna att bebbot bara är trött pga hon härjar så mycket jämt och att vi får komma hem snart.
Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Ska göra ett till CTG ikväll, om det ser bra ut och jag vill så får jag åka hem.@Cocos Får du åka hem nu när bebis är piggare eller är du kvar ett tag till?![]()
Har dom gjort ultraljud också?Ska göra ett till CTG ikväll, om det ser bra ut och jag vill så får jag åka hem.
Vill såklart hem samtidigt som bebbot ff är väldigt slö så känns lite oroligt.
Började dagen med ett TUL det va under det samt diskussioner under och efter som det beslutades att kolla upp bebbot. Sen gjordes ett till UL efter första CTG’n så nu lär det inte bli flerHar dom gjort ultraljud också?
Missade det, förlåt.Började dagen med ett TUL det va under det samt diskussioner under och efter som det beslutades att kolla upp bebbot. Sen gjordes ett till UL efter första CTG’n så nu lär det inte bli flerAllt ser bra ut på UL ang flöde, fostervatten osv men hon rör sig liksom inte.
Tack för era små hejaropGjort nytt CTG som va fint och bebbot sparkade allt hon orkade på den där lilla knappen man har på magen så glad hon piggnade till en stund iaf.
@zassoo är i vecka 33 (32+1) så vore bra om bebbot stannar inne några veckor till iaf.
@Imogen började med tygblöjor till dottern först när hon va typ 3 månader. Men har köpt ett gäng olika skal nu och har redan rätt klart för mig vilka som kommer bli favoriter
Lilla lammet blir väldigt små vid benen vilket är stort plus i kanten tycker jag, men rätt klumpig och stel kardborre.
Imse vimse NB är mjuka, nätta och jag älskade dom skalen till dottern i större stl så dom samt Milovia tror jag blir favoriterna.
Har köpt pinsamt mycket blöjor![]()
Visst var det du @BusBarro som fått ett invändigt blåmärke? Jag undrar om jag har fått något liknande, men förmodligen mycket mindre. Det känns precis som ett blåmärke på en punkt på magen (några cm i diameter) och det är ömt men syns inget. Ska fråga BM om det på nästa besök.