Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas lilla damen gillar vagn eller seleJag laddar för att ha lilla damen helt själv måndag till torsdag, sambon ska till Stockholm och jobba. Känns skönt att ha mina föräldrar boende nära för jag ska också lösa att promenera hästen varje dag plus två hundar![]()
Jag kan ibland bli så ledsen för att jag märker att någon situation är så jobbig för min tvååring, att det liksom blir övermäktigt för henne och att hennes enda väg ut är att vara förtvivlad och skrika hysteriskt. Även om det bara handlar om att man fyllde på fel sorts dricka i glaset... Men som du säger, det är väldigt olika hur lugn och pedagogisk man orkar vara@BusBarro mfl, jag tror alla bara känner igen sig och tycker att det är skönt att man inte är ensam. Vi har nog alla varit där.
Lider med alla er som kämpar med syskon! Även här är det en del tjat om tv osv även om det går att resonera med en 4-åring på ett annat sätt. Men vi kollar också betydligt mer på tv än vad jag väl egentligen skulle vilja. Men det får vara så helt enkelt. Här har det blivit rutin att efter pappa och storebror åkt till skola och jobb blir det frukost i soffan framför en film. Jag väljer att strunta blankt i det ”dåliga” med det och fokusera på att vi har det mysigt, och ska hon vara hemma från förskolan en längre tid måste det finnas fördelar med det också!
När dottern var bebis och storebror 2,5 var det betydligt mer frustration från hans sida och djupandning från min sida. För mig hjälpte det att upprepa för sig själv ”det är jobbigare för honom än för dig” när det stormade som värst. Och att försöka tänka på att en tvååring i den situationen inte ”trotsar” på pin kiv, utan att de uttrycker sin vilja och inte kan hantera det bättre än så med sin brist på konsekvenstänk och obefintliga tidsperspektiv. Sen betyder det VERKLIGEN inte att jag alltid lyckades vara lugn och pedagogisk. Det är nog helt omöjligt att ens tålamod inte brister då och då i såna situationer!
Tack och lov gör hon det! Även babysittern och babygym så det brukar gå att få lite pauser under dagen. Kommer nog be mina föräldrar om lite barnvakt när jag ska till stallet ett par av dagarna också. Har varit själv med henne onsdag-söndag två gånger och det gick bra!Hoppas lilla damen gillar vagn eller seleDet kommer säkert gå bra!
Hemma hos oss är det med en del utbrott och gråtfester med storasyster. Mycket som hon tycker är orättvist och en hel del tjat om tv/iPad och då blir jag tokig och vägrar ge med mig. Moget, right?
Ofta är det tjafs om maten, vad jag än jag så blir det fel liksom.Man blir ju trött för mindre!
Vill i förväg be om ursäkt för min uppgivna attityd. Vet att så många har mycket större utmaningar med sina barn.
Jag tycker det känns övermäktigt ganska ofta numera. Amningen är jobbig emellanåt, han tar inte alltid bröstet och då blir det bara frustration och jag vet inte vad jag gör för fel. Får då pumpa eller ge ersättning istället. Men ca varannan gång går det hur bra som helst att amma.
Vi sover verkligen dåligt med minst 3-4 uppvak för amning som antingen går bra eller dåligt (det är de som är så lustigt att det skiftar så).
Storebror är oerhört trotsig nu och testar allt. Han gör motstånd i allt. Han tjatar hela dagarna om att titta på tv, spela padda, äta godis etc etc. Det tar aldrig slut.
Jag har inget tålamod nu och det slutar i kaos hela tiden med honom.
Känner mig som världens sämsta mamma.
ÄntligenSonden drogs idag
Ny läkare idag som tyckte att hon gått upp väl mycket på få dagar så hon tyckte det räckte nu
Imorgon ska vi till Öron/näsa/hals. Vågar nästan hoppas på hemgång i veckan![]()
Sonden drogs idag
Ny läkare idag som tyckte att hon gått upp väl mycket på få dagar så hon tyckte det räckte nu
Imorgon ska vi till Öron/näsa/hals. Vågar nästan hoppas på hemgång i veckan![]()
Välgödda bebisar är ju braSonden drogs idag
Välgödda bebisar är ju bra
Jag håller tummarna stenhårt att ni får komma hem i veckanbanana:
![]()
Äntligen![]()
Men ja! Jag håller tummarna för att ni får komma hem snart![]()
Håller tummarna som satan för hemgång i veckanJaa, vi hoppas iaf. Vågar inte ropa hej än dock, men vi håller tummarna för bra besked på ÖNH imorn och att vi kan få någon prognos på hemgång sen![]()