Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande hur olika det kan vara. Här syns det i princip ingenting. Ibland är jag lite svullen, men oftast ser och känner jag mig typ som vanligt. Det här är ju dock första ungen för oss, så det är ju såklart stor skillnad![]()
Jag upplever också att magen växer tidigare den här gången, det finns väl inte lika mycket som håller emot antar jagDet känns som att jag ligger kanske 4 veckor före jämfört med förra graviditeten.
Ja precis, det är andra barnetÄr det ert 2a barn? Vill minnas att det är ditt andra, och du också tränar mycket?
haha, jag har en korsett av sydda magmuskler med en stark core och kan informera om att det inte hjälpte alls i mitt fall. Magen är stor för att vara i vecka 11, dock liite mindre än vad den varit med barn 2 och 3 men den kommer snart inte kunna gå att dölja under luftigare tröjor.
Självklart, välkommenJag smyghänger lite i den här tråden om det är ok
Har nyligen plussat (bf någon gång första halvan av dec). Men eftersom decemberbarnen brukar vara få dröjer det nog lite med en vintertråd.
Vilket tur![]()
![]()
Jag smyghänger lite i den här tråden om det är ok
Har nyligen plussat (bf någon gång första halvan av dec). Men eftersom decemberbarnen brukar vara få dröjer det nog lite med en vintertråd.
Fy fan, jag lider med dig. Hoppas det lugnar ner sig snart!Nu har jag tagit blodprov inför KUBen så nu blir det sängliggande resten av dagen (surprise!).
Jag funderar kring det här med Socialstyrelsens nya bedömning att gravida från och med vecka 20 räknas som riskgrupp och vad det innebär för mitt jobb. Pga pandemin har jag tillfälliga arbetsuppgifter som innebär att jag varje vecka är ute i butiker, på gym och liknande ställen. Träffar otroligt mycket mer folk än jag hade gjort med ordinarie arbetsuppgifter. Visserligen har vi skyddsutrustning och är noga med avstånd och desinfektion, men ändå. Det känns kanske inte helt lämpligt, men det är ju arbetsgivaren som avgör... Det borde vara hur lätt som helst att ta bort mina fysiska besök och att jag bara gör administrativt arbete, men jag vet inte hur cheferna ser på riskbedömningen.
Jag tycker nog också det. Nej, har inte berättat än och tänkte egentligen vänta till efter KUB-ultraljudet som är om två veckor.Låter som att du behöver få andra arbetsuppgifter under graviditeten (iaf efter v. 20 enligt Socialstyrelsen).
Har du berättat för ditt jobb?
Jag tycker nog också det. Nej, har inte berättat än och tänkte egentligen vänta till efter KUB-ultraljudet som är om två veckor.
Nej jag tror inte det ska vara någon fara. Jag har bara en dag per vecka som jag åker ut och jag får vara supernoga med hygien och skyddsutrustningJag förstår dig, tänker precis likadant.
Man får väl försöka tänka att man ska försöka vara extra försiktig som gravid men också att dessa rekommendationer är lite extra tilltagna självklart för vår egna säkerhet.
Är nog ingen fara om du väntar med att berätta det till efter KUB om du inte känner själv en stor oro nu?
Nej jag tror inte det ska vara någon fara. Jag har bara en dag per vecka som jag åker ut och jag får vara supernoga med hygien och skyddsutrustning![]()