Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaa, man kan ju hoppas den gör det. Den verkar så sjukt smidig, men onödigt dyr. Sneglar på Britax Smile 3 också. Någon av de två blir det nog skulle jag tro. Förmodligen lär det bli den som passar bäst jämte hundburen... 😅

Två kompisar har britaxen och båda har haft problem med hjulen, de håller inte luft, är svåra att pumpa och den enas chassi knarrar och gnisslar nått förskräckligt.
Vi valde Bugaboo trots priset, eftersom det är så bra andrahandsvärde på dem.

Två kompisar har britaxen och båda har haft problem med hjulen, de håller inte luft, är svåra att pumpa och den enas chassi knarrar och gnisslar nått förskräckligt.

Tror att sånt är vanligt oavsett och inte så märkesbundet. Är ju ohyggligt vanligt att folk har problem med knarrande och gnisslande bugaboochassin också. Vårt gnällde alltid när det regnade :p

Min bror har smile 2 och de är väldigt nöjda med den, förutom att den är väldigt kort i ryggen i sittdelen så barnet växer ur den snabbt. Men jag tror att smile 3 har lite längre sittdel än tvåan.

Tror att sånt är vanligt oavsett och inte så märkesbundet. Är ju ohyggligt vanligt att folk har problem med knarrande och gnisslande bugaboochassin också. Vårt gnällde alltid när det regnade :p

Min bror har smile 2 och de är väldigt nöjda med den, förutom att den är väldigt kort i ryggen i sittdelen så barnet växer ur den snabbt. Men jag tror att smile 3 har lite längre sittdel än tvåan.
Åh jag hade blivit tokig om vårt gnällt 🙈😂

Åh jag hade blivit tokig om vårt gnällt 🙈😂

Vi fick vår Donkey gratis från min kusin för den hade trasigt chassi och hon orkade inte sälja den i delar. Så vi köpte ett "nytt" chassi begagnat. Gissar att min toleransnivå hade varit betydligt lägre om vi hade köpt en sprillans ny vagn för massa tusenlappar

Men vi var jättenöjda med vår Donkey ändå. Är ju verkligen suveränt att man kan ändra mellan enkel och dubbel och den är verkligen så lättkörd för att vara dubbelvagn, vänder på en femöring. Min kompis Emmaljunga var som att köra lastpråm i jämförelse

Ah, det är ju trist klart. Sånt vill en ju helst undvika 😅
Aja, vagn måste fixas snart iaf. Får se vilken det blir 😁

Hittade listan på sidan 47..! Puttar upp så den inte försvinner.

September
12 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne

Oktober
22 - Anna, 38 år, första barnet, Göteborg
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
27- Bexzor, 37, fjärde barnet, Skaraborg
31 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.

November
1 - Busbarro, 34 år, andra barnet, Småland
2 - zassoo, 33 år, andra barnet, Uppland
24 - fijjas, 41 år, andra barnet, Uppland

December
3 - nyponros, 32 år, första barnet, Skaraborg
10 - imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland

Vi hade en Emmaljunga NXT90 till första barnet men var inte riktigt nöjd med den. Gillade inte suffletten och solskyddet speciellt mycket så sålde den nu.
Vi har skaffat en Donkey Duo.

Dock har vi inte fixat babyskydd än... Velar mellan o köpa nytt eller begagnat.
Hur har ni gjort?

Hur har ni gjort?
Vi köpte nytt babyskydd inför första barnet, förhoppningen var att kunna använda det även till ett syskon så nu kör vi på samma eftersom det bara är två år gammalt. Det är såklart en ekonomisk fråga också, men om jag skulle köpa begagnat skulle jag nog vilja köpa av nån jag verkligen litar på så att det verkligen inte är för gammalt eller skadat.

September

Oktober

November

December
4 - Cocos 34 år, andra barnet, Stockholm.
10 - imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland

Vi hade en Emmaljunga NXT90 till första barnet men var inte riktigt nöjd med den. Gillade inte suffletten och solskyddet speciellt mycket så sålde den nu.
Vi har skaffat en Donkey Duo.

Hur har ni gjort?

Vi gav bort det babyskydd vi hade till de två första barnen till ett par kompisar. Till detta barn har vi fått ett babyskydd av några andra kompisar. Så mitt första tips är att höra bland vänner och familj om det finns någon som har de vill bli av med.

Jag är mycket för att köpa begagnat när det gäller det mesta, förutom när det gäller just babyskydd och bilstolar. Just eftersom man inte riktigt kan veta om det är okrockat, inte har fallit från hög höjd tex. (att det inte är för gammalt kan man kolla på märkningen). Med att köpa från något man känner och litar på minimerar ju den risken :)

September

Oktober

November

December
4 - Cocos 34 år, andra barnet, Stockholm.
13 - imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland

Till första barnet hyrde vi ett babyskydd men den möjligheten finns inte längre. Vi kommer köpa nytt (ej beg pga det som tidigare skrivits).

vi har en Emmaljunga-vagn sen första barnet men den gnisslar nåt förfärligt :meh:. Ska ge detett sista försök att fixa för jag vägrar gå med gnissel! Annars köper vi nån beg.

Ni som alla är så nära slutet (inte alls avis ;) ) vad har ni valt för vagnar?

Vi sålde vår Donkey så ska skaffa ny vagn (singelvagn). Eller ja det blir säkerligen en begagnad men ändå. Behöver lite inspiration! Just nu är vi mest sugna på att åter igen skaffa den vi hade när första barnet var liten (Kronan duo S). Men vore ju också kul att testa något annat :)

Vi har 1 brio go next med babyskyddsadapter samt en emmaljunga city cross. Vi hade den sistnämnda vagnen till både barn 2 och barn 3, fungerar perfekt överallt även på snåriga vandrarleder :D

Min förkylning har lagt sig så jag åkte till spec mvc idag.

Fick mitt datum, så som det ser ut nu så kommer lillasyster som bebis nr 2 i tråden :love: Drygt 3 veckor tidigare blir det pga att moderkakan ligger i framvägg, så de vill inte riskera att jag får värkar eller sammandragningar då jag ska ha två rutinerade läkare på mitt snitt. Ganska perfekt i mina studier då hon kommer veckan innan seminarium på högskolan och samma vecka som jag slutar en kurs på YH. Vilket innebär att jag förhoppningsvis hinner skriva tentan i den kursen innan hon kommer. Min man däremot fick en mindre chock när han insåg att han går hem snart på föräldraledigt, så han ska meddela sin chef datumet imorgon.

Hon mår för övrigt alldeles utmärkt och skenar upp i vikt, ligger just nu på beräknad vikt 2347 gram vilket är +31%. Ska bli spännande att se om deras beräkning stämmer när hon väl föds.

Foto av fantastiska @Killaloe
received_537275887510937.webp

Här rullar det på i maklig takt, jag hämtar och lämnar dottern i skolan (15 min promenad) när sambon jobbar men annars rör jag mig typ noll. Är vansinnigt rastlös men har för ont för att ge mig ut på äventyr.
Eller jo i helgen va vi ute och tältade ett dygn, det va fantastiskt kul och mysigt och jag va totalt utslagen 2 dygn efteråt :laugh:
Jobbar fortfarande 2 st 4 timmarspass i veckan men har ont flera dagar efteråt så blir nog sjukskrivning även från det snart också.

Börjar få allt mer känsla för vad det är för liten krabat i magen, hela känslan med henne är ATTITYD! Petar jag på magen får jag liksom 5 knytnävsslag tillbaka O_o:laugh:
Hon har en tydlig rytm för vaken och sovperioder, verkar ha lagt sig till rätta med rumpan så högt upp hon kan och sparkar frenetriskt om jag råkar sätta mig så hon blir klämd.
Blir lätt bölig och är så där störtförälskad i henne redan nu :love:

Hur känner ni kring anknytning till bebis i magen? För mig va det allt för abstrakt vid förra graviditeten så jag va mer fascinerad än som nu så där förälskad.

Här rullar det på i maklig takt, jag hämtar och lämnar dottern i skolan (15 min promenad) när sambon jobbar men annars rör jag mig typ noll. Är vansinnigt rastlös men har för ont för att ge mig ut på äventyr.
Eller jo i helgen va vi ute och tältade ett dygn, det va fantastiskt kul och mysigt och jag va totalt utslagen 2 dygn efteråt :laugh:
Jobbar fortfarande 2 st 4 timmarspass i veckan men har ont flera dagar efteråt så blir nog sjukskrivning även från det snart också.

Börjar få allt mer känsla för vad det är för liten krabat i magen, hela känslan med henne är ATTITYD! Petar jag på magen får jag liksom 5 knytnävsslag tillbaka O_o:laugh:
Hon har en tydlig rytm för vaken och sovperioder, verkar ha lagt sig till rätta med rumpan så högt upp hon kan och sparkar frenetriskt om jag råkar sätta mig så hon blir klämd.
Blir lätt bölig och är så där störtförälskad i henne redan nu :love:

Hur känner ni kring anknytning till bebis i magen? För mig va det allt för abstrakt vid förra graviditeten så jag va mer fascinerad än som nu så där förälskad.

Extremt abstrakt måste jag säga. Känns helt orimligt att jag ska ha en unge om några veckor, att jag ska bli mamma och VI föräldrar?!!
Hoppas det känns rimligare när hon är ute 😅

Senast ändrad:
Hur känner ni kring anknytning till bebis i magen?

Jag tycker fortfarande det känns som jag har en alien i magen :laugh: , en väldigt livlig sådan. För mig kommer anknytningen senare, när bebis är född och liksom varit verklig ett tag.

Jag förväntar mig ingen kärlek vid första ögonkastet för det hade jag inte med första barnet, där var det mer att jag blev överväldigad av ansvarskänslor när hon föddes och så växte kärlekskänslorna fram. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 267
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 661
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka