Hotellrum.

LaMaya

Trådstartare
Jag hoppas någon kan svara på min fundering.

Det är så att om 7 dagar var det planerat att 3 personer skulle åka till Portugal i 14 dagar, det är två hotellrum bokade med dubbelsäng, dvs 2 i ett rum och 1 person i ett annat. För ca21 dagar sen och då 1 månad innan avresa tillkom en person, i detta fall jag. Jag har betalt flyg i efterhand och enligt de jag ska åka med blir det inga mer kostnader för hotellet mer än frukost eftersom allt redan är betalt. Kan det verkligen stämma?

Jag blev lite orolig eftersom de bokade i december till ett jättelågt pris, och att jag i detta fall får betala en summa jag inte räknar med eftersom jag åker med nu. Att det blir till säsongpris. Någon som vet hur det fungerar?

Jag tar alltså en plats i ett redan betalt och bokat rum. Enligt dem tas detta när vi kommer ner, och jag känner mig lite rädd att det här blir värre än vad jag räknat med när jag väl står där. Fast de andra säger att jag kan vara lugn.
 
Sv: Hotellrum.

Sällskapet var alltså 3 från början, men de bokade två dubbelrum. Då ser jag inte alls att det skulle kosta extra. Möjligtvis någon administrationsavgift för bokningsändringen.

Ring hotellet och fråga, då får du svar direkt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hotellrum.

På vissa ställen betalar man per person och på vissa ställen betalar man per rum. De som du ska åka med måste ju veta om de har betalat samma för bägge rummen eller om det ena är billigare? Är det samma kostnad för bägge rummen så bör det inte kosta dig något extra. Möjligtvis att du får betala för frukosten om den inte ingår i rummet. Är däremot det ena rummet billigare så får du nog räkna med att du får betala för din sängplats. Du får nog isåfall också räkna med att betala dagspriset, dvs som om du hade bokat nu. Sedan kan de ju vara schyssta och ge dig samma pris men det är inget du kan räkna med.
 
Sv: Hotellrum.

Olika beroende på hotell. man MÅSTE dock meddela detta till hotellet innan ankomst, ju senare man ombokar ju dyrare blir det så kontakta dem idag.
 
Sv: Hotellrum.

De blev meddelade för 1 månad sen, så det är redan gjort.

Ska se om jag kan få se bokningen och jämföra pris mellan dem och se vad skillnaden är.

Tack för era svar!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 820
Senast: Piaff
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp