• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Trickelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 009
T

Trickelina

Hej!
jag undrar vad man kan smörja in hovarna med så att dem blir åter fuktade?
jag är tack sam för alla svar:)

Sv: Hovar

Prova olivolja.
Annars finns det boots i filtmaterial som man blöter och låter hästen ha på i boxen över natten. Vet ej var de finns att köpa men kolla på ex solvallas hemsida.

hovfett är bra! finns att köpa på ex. Hööks.

/Pontiac

Inget fett på hovar, det bara torkar ut i längden. Massera istället KRONRANDEN. För då ökar du blodcirkulationen i kronvulsten.

just så har jag oxå fått lära mig.:bow: :bow: att fett fördärvar mer än vad det gör nytta.
och/eller att ställa hästen i spolspilta (alt. hink med vatten om spolspilta saknas.)

Absolut inget fett eller annat på hovarna. Däremot vill jag slå ett slag för filttofflor så man tillför vatten och som föregående talare, lite massage, möjligtvis med corncrusine...

Jag har en hovcreme med Aloe Vera-Super!! Har provat dt mesta men det här funkar verkligen!:bow:

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: Hellas
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
842
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 645
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka