Jag kommer faktiskt inte ihåg, men jag tror att vi bara lade en bedövning och då lades väl den i leden antar jag.
Han hade heller inga röntgenförändringar vilket jag också var rätt lycklig över.

Han var inte speciellt halt öht, utan mitt i terrängen "dog" han bara och stannade ut sig. Ingen hälta på rakt spår vare sig då eller sen, men en liten en på böjt spår på lina.
Vad gäller bakbenshältan vet jag ju inte om det berodde på hovledsskadan eller något annat men både jag och vet bedömde det som troligt eftersom det var diagonalt och han inte utförde några hårdare jobb ännu.
Vad jag gjorde, och jag kan rekommendera, är att åka in 2 - 3 månader efter åb och kolla när du kommit igång lite mera.
Det var också då bakbenshältan framkom, inte vid första åb då de knappast hunnit överbelasta.
Hovledsskador är aldrig roliga, men jag föredrar en vrickning efter trauma framför en smygande ledinflammation.
Och som sagt, han var fräsch fram till i höstas och gick msv fälttävlan och banhoppning hela tiden.
Då drabbades han tyvärr av njursten och fick avlivas men det är en annan historia.
Återigen - lycka till, det går nog bra så länge du tar det lugnt!