Bukefalos 28 år!

Hovrengöring - trash stuff?

the_connemara

Trådstartare
Jag hittar inte produkten så jag har kanske hört fel på namnet? Ska finnas på Granngården för att rengöra strålen med. Liten flaska med pip. Blåaktigt innehåll men inte kopparsulfat eller lila sårspray. Vad är det jag söker??
 
Sv: Hovrengöring - trash stuff?

Thrush buster.

Du har antagligen blandat ihop namnet på det med tuff stuff (som är hovstärkare, klar)

Men det du söker är thrush buster
 
Sv: Hovrengöring - trash stuff?

Fast det stod iaf förr på flaskorna 'thrust buster - rengör strålen'. Sen rengör de väl i sig med om man är välvillig i tolkandet, men ffa torkar det ju ut och mördar bakterier, inkl vid t ex strålröta.

Jag har slutat använda det sedan många år dock, finns likvärdiga alt som inte innehåller typ formalin, och inte är cancerogent.

Min hovslagare gick ifrån det för flera år sedan med, av samma anledning.
 
Sv: Hovrengöring - trash stuff?

Jag har inte behövt använda något på många år, den enda gång jag behövt var det såpass illa att det var kopparsulfat som gällde.

Sådana där små 'det börjar bli svampigt' som jag förr hade TB på, de skurar jag med saltvatten nu, lufttorka hyfsat och sen spolar jag med väteperoxidlösning.

I övrigt har det varit bärrandsröta under skon, då behandlar ju hovis. Han har ngt, kan kolla imorgon vad det heter om jag kommer ihåg det, som han anser tom funkar bättre än TB, men som är betydligt mildare, det är bla tee tree oil i det.
 
Sv: Hovrengöring - trash stuff?

Jag fick en smärre chock när jag såg att det var formaldehyd i de små flaskorna med pip.
Men det tar väl död på allt ;) (inklusive hästägaren)
Så att använda något annat skulle kännas bra, så tack för tipset.
 
Sv: Hovrengöring - trash stuff?

Ja vi lät bli att köpa det på granngården idag, väntar på Alex svar om vad hon hittar sin trevligare variant :p
 
Sv: Hovrengöring - trash stuff?

Jag fick en smärre chock när jag såg att det var formaldehyd i de små flaskorna med pip.
Men det tar väl död på allt ;) (inklusive hästägaren)
Så att använda något annat skulle kännas bra, så tack för tipset.

Jag har en flaska "Rengör strålen" o har inte tänkt så mkt på vad den innehåller, bara att den fungerar.
Men nu googlade jag på fromaldehyd, shit asså, blir ju lite rädd...
Att man använder sådana ämnen i det...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 662
Senast: Buongusto
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 000
Senast: Madalitso
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
548
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp