hovslagare/tjejer

misan

Trådstartare
Finns det några tjejer här som är utbildade hovslagare? Killar är också välkomna att berätta om utbildningen, men jag vill gärna höra hur tjejer tycker det är; är det helt outhärdligt tungt, eller klarar man av det om man är normalbyggd och "normalstark"? Jag tycker det verkar som ett rätt kul jobb, och jag tycker det verkar behövas fler hovslagare som faktiskt är utbildade och verkligen vet vad de håller på med... Men vill ju inte slänga bort 2,5 år och en massa pengar, och sen bara orka sko mina egna och tvingas utbilda mig igen, eller ta annat jobb... Fast det kanske vore bra som extrajobb, om man orkar med nåt mer :)
 
Jag började utbildningen med tanken att vad jag inte har i styrka kan jag kompensera med teknik men jag gav faktiskt upp. Framför allt tog mina handlederna extremt mycket stryk av bankandet och det var tungt.
Hade man kunnat överleva på att sko en häst om dagen hade det väll gott ann...
För att inte tala om att rikta stora kallblodskor. Phu .Och "slåss" med hästar som inte står still.
 
Jag vill utbilda mig till hovslagarae och jobba med det på heltid om det går. Vi har en tjej som skor våra hästar nu och det funkar jättebra och hon har rätt mkt hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 137
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 730
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 432
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp