Hovslagarutbildning Sthlm

Estivuz

Trådstartare
Har för mig att jag ställt liknande fråga men får så luddiga svar :P


Jag planerar att utbilda mig till bussförare 2011. Jobba som busschaffis 100% till sommaren och sedan gå ner till 75/50% i höst.

Jag vill även bli hovslagare, finns ju en skola i sthlm, vid Globen, ger den behöerighet? Jag har ingen möjlighet att åka till Skara, kan inte ta med hästarna. Får man alltså en RIKTIG hovslagarutbildning där på hantverkarskolan i Globen? Hur lång är den och vad är intagningksraven? Tror ni det går att kombinera med att jobba kanske deltid som chaffis eller på helger. För jag har ingen lust att ta studielån för att bli hovis. Vad jag förstår bli det inte många arbetstimnmar per dage ftersom man inte tar så många hästar - stämmer det? kommer jag ha tid/råd med 1, kanske 2 engna hästar? Är vilsen i livet och många planer. Däremot tror jag yrket passa mig. Jag är flexibel med tider, är en sån där som kan komma ut en julafton för att slå på en tappsko - ungefär (hehe). Jag vet att arbetet kan vara tungt men jag tränar och rider regenlbundet. Inga ryggproblem.



Slutligen: Hur lång är utbildningen, hur mycket praktik och teori och vad tjänar en bra hovis med gott rykte Shlm i snitt i månaden i sthlm? Om vi tänker typ 1300 för helskoning vilket ungefär är standard.

o farför har nästan alla hovisar enskilt bolag? Tjänar man inte på AB?? Många frågor!
:idea:


Tacksam för alla svar!!! ;)
 
Sv: Hovslagarutbildning Sthlm

För AB måste du ha en insats på minst 100 000kr... kanske därför?
 
Sv: Hovslagarutbildning Sthlm

För AB måste du ha en insats på minst 100 000kr... kanske därför?

Jo fast dessa pengar är väl inte så svåra att fixa fram eller? Kanske är jag naiv men trots min skrala lön på 15 000 i månden skulle det ju inte vara något större problem att få ihop 150 000 sådär.
 
Sv: Hovslagarutbildning Sthlm

Man behöver bara 50.000:- som insats i ett AB nuförtiden. Och flera delägare behöver man inte, men någon mer i styrelsen tror jag att man måste ha. Kolla på Bolagsverket. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp