Hovslagarutbildningen i Skara

Congeria

Trådstartare
Hur svårt är det egentligen att komma in? Har kikat här i gamla trådar och läst lite på internet där det verkar sägas att det nästan är omöjligt att komma in för att det är så få platser och så många sökande :(
Vad kan man i så fall göra för att öka sina chanser på att komma in? Plugga mycket hovvård? Flera månaders praktik hos en hovslagare?
Jag vill söka till denna utbildning nästa år och jag vill ju självklart komma in, så alla tips mottages :)

Sv: Hovslagarutbildningen i Skara

Finns ens utbildningen kvar?
Hörde bara häromdagen att den enda riktiga hovslagarutbildningen finns i Flyinge.

Jag har kunnat skicka efter mer information om utbildningen så då måste den väl finnas kvar? :confused:

Efter att ha letat bland trådarna på buke så verkar det som att utbildningen i Skara finns kvar. Min källa måste ha haft fel.

Den i Skara är väl BYS utbildning, och sen finns väl hovslagarskola på flyinge och wången också?

Är inte så insatt i det hela så Wången vet jag inget om. Har endast hört talas om Skara och Flyinge

Du kan gå in på Flyinge.se och läsa om hovslagarutbildningen, man kan välja Flyinge e Wången ... sen finns det som sagt BYS hovslagarutbildning oxå.

Ingen som kan ge lite tips? :)
Håller på och pluggar lite smått och ska snart fixa praktik iaf.

Ja, BYS, Flyinge-Wången samt Nordvik är dem jag kommer på. Det är väldigt bra med praktik för att känna på yrket, Hoppas du når din dröm!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 387
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?