HP dator - laddar ur!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Alvin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 095
A

Alvin

Jag har en HP dator i skolan som jag har fått något litet problem med, datorn laddar ur hela tiden. På sidan där man stoppar in sladden för att kunna ladda datorn blinkar oranget vilket den inte ska göra och det visar väl på att det är något som tar allt batteri från datorn. Men vad är det för fel, har hört att detta händer en del. Jag har inte kommit åt någon knapp eller likanande och kan inte komma på vad problemet är och vad jag ska göra för att komma åt det. Så, någon som vet och har lust att hjälpa mig med detta problem?

Sv: HP dator - laddar ur!

Det kanske helt enkelt är så att en eller flera celler i batteriet har gått sönder.
Två av mina fyra-fem celler i batteriet till den bärbara gick sönder efter bara något år, vilket minskade batteritiden drastiskt. Sedan dess blinkar batteriikonen växelvis grönt och oranget oavbrutet. Lite irriterande, men jag har lärt mig leva med det :D

Sv: HP dator - laddar ur!

Ofta brukar det finnas ett program i datorn för att testa batteriet. Leta bland HPs verktyg i startmenyn eller i kontrollpanelen.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 240
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 783
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 748
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Roliga saker som barn säger
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur