hubertus sadel??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare teammalmgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 789
T

teammalmgren

hur är hubertus i bommen?
Mkt el lite svängd?

Menar då inte de allra äldsta modellern, utan mera de som e runt 5 år gammla och framåt.

Alla synpunkter tas tacksamt emot.

Sv: hubertus sadel??

Har en Hubertus Flexline (dock till salu) som är rätt så svängd i bommen, inte enormt men påminner lite om Wintecs allroundsadel.

Sålde nyligen iväg min hubertus flexline dressyr som jag har haft i ca 3 år. Den är svängd i bommen. Nu kommer jag inte ihåg vad det var för bomvidd men generellt så är hubertus smala. Min häst som passade omusklad i en hubertus, kunde numer inte ha deras vidaste modell.

Kan tillägga att hubertus är en helt okej sadel kvalitetsmässigt, men man får det man betalar för. Lädret och arbetet håller inte så hög klass, men garantierna är ju okej.

kompositbom ja. Kvalitén på ommen behöver inte bara hänga på vilket material den är gjord av. Bomgarantin på hubertus är ok.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 055
Senast: lilsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 666
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 645
Senast: iNTOHiMO
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet... 2
Svar
35
· Visningar
4 994
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka