Bukefalos 28 år!

hubertusjakt 2016

Ja jag kommer tyvärr inte få ihop fler fälttävlan i år så jag tänkte rida så många jakter som möjligt. Hallaröd, Revinge, Öved och förhoppningsvis någon mer. Hallaröd blir dock på syrrans pålle eftersom Trollet sparkade sig i Öved och har fått ett överben som ska vila någon vecka till

Har det kommit ut info om Revinge ännu? Är sugen på den beroende på datum :)
 
Tänkte du före eller efter? O kan du hålla avstånd? :p

Jag vill rida efter/bredvid en snäll häst så man slipper slita o dra o svänga undan sin egna häst. Sen vill min inte ha hästar i röven hela tiden. Hade velat ha röd rosett (även om han inte sparkas) men då blir man ju förpassad sist tillsammans med alla sparkande hästar.
Min är snäll :), glappande broms bara men det går nog att hålla avstånd ;).
Är bara att säga till de som ligger bakom ens att hästen kan sparkas. T ex corina har ju kunnat ligga först utan problem med det, hon sparkar ju också bara då jag varit jobbig och tjatat.

Sen så är det ju i alla fall i öved flera som har galoppörer med och unghästar som typ är nyinridna :rofl: inget att rekomendera men de överlever ^_^.
 
har någon varit på jakt nu än? :) eller planerat in en?
här gick det en jakt igår i hallaröd som jag länge velat vara med på (bara för att ngn dag innan inse att jag läst schemat helt fel och jobbar hela helgen :mad:).
laddar om till förjakterna i öved istället ^_^.
 
Red Hallröd tillsammans med @Lady_D. Min underbara lilla ponny är tillbaka tack vare @Wilisia :love: Och när jag lyckas så är han riktigt trevlig att galoppera nu också, vi båda verkar känna att nu kan vi ju galoppera flera mil :D Snacka om upphämtning. Nu fattar jag varför @fio o @Novali01 med flera inte tycker det behövs någon konditionsträning för att rida H90. När man rider rätt så är det ju inte alls jobbigt för varken häst eller ryttare :o

Det bästa var ändå i början när vi galopperade iväg runt fälten o Tiger var helt lugn o inte brydde sig ett jota av att vara mitt i en skock pigga hästar :love: Förra gången för två år sedan när vi red vår första jakt så hade han sitt livs nära döden upplevelse just då när alla hästar bara sprang o han trodde han skulle bli nermejad.

Det var bara två gånger när en häst på eget bevåg genade in framför oss o hoppade ikapp över ett hinder och när en ryttare jagade sin häst förbi oss på ett fält som han blev rädd men det var liksom fullt normal reaktion. Resten av ritten tyckte han bara det var trivsamt att vara ute i sällskap o var pigg o glad o jättefin :love: Alla hinder hoppade han såklart utan att blinka, precis som den klippa jag behöver! Bästa :heart
 
Jag red den lugna jakten i svenshögen i lördags - 24:e sept. Men den blev inte så "lugn" för min annars så lugna ponny som går och hänger med läppen och drar på benen när vi är på uteritt i mitt stall hon taggade till som sjutton och efter första "tallyhooet" (dvs trav) så fattade hon galopp och hade nog gärna fortsatt så resten av ritten :p Jag hade ett himla sjå att inte få henne att gå in i rumpan på hästen framför och se till att hon inte snubblade eftersom hon var totalt ofokuserad på var hon skulle sätta fötterna :p Annars var jakten väldigt trevligt, det är ju lite svårt med travhoppning så jag tror inte så många hoppade de få hindrena. men otroligt roligt med "vattenbadet" i sjön på slutet och jag tror att alla hästarna var i vattnet! - en del mer än andra ;) det var massor av gott att äta oxå :)

Nu är det nästa jakt i stenungsund på lördag 1okt och dit längtar jag för där är det otroligt fina banor - sandtravbanor som är breda och med fina hinder! men tror jag ska ta skäcken - även om hennes hoppsadel dissades av sadelmakarna i helgen - får väl i värsta fall rida i dressyrsadeln men då blir det kanske itne så mycket hoppning :p tror även denna bana passar den heta ponnyn bättre oxå om hon får springa av sig lite ;)
 
Jag red den lugna jakten i svenshögen i lördags - 24:e sept. Men den blev inte så "lugn" för min annars så lugna ponny som går och hänger med läppen och drar på benen när vi är på uteritt i mitt stall hon taggade till som sjutton och efter första "tallyhooet" (dvs trav) så fattade hon galopp och hade nog gärna fortsatt så resten av ritten :p Jag hade ett himla sjå att inte få henne att gå in i rumpan på hästen framför och se till att hon inte snubblade eftersom hon var totalt ofokuserad på var hon skulle sätta fötterna :p Annars var jakten väldigt trevligt, det är ju lite svårt med travhoppning så jag tror inte så många hoppade de få hindrena. men otroligt roligt med "vattenbadet" i sjön på slutet och jag tror att alla hästarna var i vattnet! - en del mer än andra ;) det var massor av gott att äta oxå :)

Nu är det nästa jakt i stenungsund på lördag 1okt och dit längtar jag för där är det otroligt fina banor - sandtravbanor som är breda och med fina hinder! men tror jag ska ta skäcken - även om hennes hoppsadel dissades av sadelmakarna i helgen - får väl i värsta fall rida i dressyrsadeln men då blir det kanske itne så mycket hoppning :p tror även denna bana passar den heta ponnyn bättre oxå om hon får springa av sig lite ;)

Vad är det för typ av hinder där i Stenungsund?
 
Måste gnälla lite;) Var riktigt sugen på att åka på en jakt som skulle gå idag, har aldrig varit på jakt innan så hade vart riktigt kul! Men tyvärr kom snön, halkan och SNÖKLAMPARNA! :rage: Min pålle har inte snösulor så har inte kunnat träna på hela vecka och förra låg jag sjuk. Så bara att vänta till nästa år!:meh:
 
Måste gnälla lite;) Var riktigt sugen på att åka på en jakt som skulle gå idag, har aldrig varit på jakt innan så hade vart riktigt kul! Men tyvärr kom snön, halkan och SNÖKLAMPARNA! :rage: Min pålle har inte snösulor så har inte kunnat träna på hela vecka och förra låg jag sjuk. Så bara att vänta till nästa år!:meh:
Ja, det är tråkigt med jakterna, de går liksom bara en gång. Missar man den är det lång väntan till nästa. Iofs finns det en hel del jakter i Skåne och de är ganska utspridda under hösten, men är det någon specifik man vill vara med på så är det tråkigt om man missar den....
 
Ja, det är tråkigt med jakterna, de går liksom bara en gång. Missar man den är det lång väntan till nästa. Iofs finns det en hel del jakter i Skåne och de är ganska utspridda under hösten, men är det någon specifik man vill vara med på så är det tråkigt om man missar den....
Har tyvärr lite för långt till skåne och inte hittat några i närområdet. Denna låg så vi kunde övernatta hos mina föräldrar och åka hem dagen efter. Men, men, får mer tid till att testa/träna att rida ut med andra hästar tills nästa år. Var länge sedan vi hade annat sällskap än min andra som handhäst. Innan dess var ponny en ganska pigg och tävlingsinriktad herre:angel:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: hollypolly
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
842
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 577
Senast: Avalbane
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 428
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp