Hudkräm för känslig hud

Sv: Hudkräm för känslig hud

Jag har börjat använda Mary Cohr. Har extremt känslig hud men denna har räddat den!
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Har inte läst tråder så vet inte ifall någon redan gett detta förslaget. Men jag har jättekänslig hud som blir röd och irriterad av nästan alla krämer och om de är för feta får jag bara massa finnar. Men har sedan ett tag tillbaka använt propyless och en kompis som har samma problem använder propyderm. Inte alls så dyra och finns att få tag på i apoteket.
008341s.jpg
propyless-480g_138175305.jpg
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Provat Dermalogica?

Enda som funkat för mig. De har visserligen parabener som jag inte är så glad över, men ingen av de ekologiska krämena jag testat (många!) har funkat. Antigen för feta, för lite fukt, konstig lukt eller så får jag utslag.

Använder Burt's Bees kamomill ansiktstvätt och Dermalogica Skin Smoothing Cream.
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Propyderm är inget jag skulle vilja ha på känslig hy. Från FASS:

Propyderm kräm innehåller cetostearylalkohol, som kan ge lokala hudreaktioner (t ex kontakteksem) samt metyl- och propylparahydroxibensoat, som kan ge allergiska reaktioner (eventuellt fördröjda).
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Har du provat att äta probiotika?

Ett magsystem i kaos kan ge både eksem och andra hudproblem. Kanske kan vara värt att testa i kombination med någon bra kräm?
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Oj så många tips!

Många av produkterna ni nämner innehåller en hel del ämnen som jag reagerar på, bland annat parfym och olika konserveringsmedel.

Probiotika äter jag regelbundet, i form av a-fil proviva eller nån kapsel. Gör ingen skillnad.. Tar en hutt linfröolja varje morgon också, i hopp om att få lika bra resultat som mina båda eksemhästar.

Varit i Barcelona hela helgen. På hotellet hade de en kräm som jag provade. Oj vad bra den var! Men givetvis vet jag inte vad det var för märke. Stod bara hotellets namn på. Snodde med mej två små flaskor och fortsätter leta och prova...
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Varit i Barcelona hela helgen. På hotellet hade de en kräm som jag provade. Oj vad bra den var! Men givetvis vet jag inte vad det var för märke. Stod bara hotellets namn på. Snodde med mej två små flaskor och fortsätter leta och prova...
Maila hotellet och fråga dem! :laugh:
 
Sv: Hudkräm för känslig hud

Tänkte det. Frågade i receptionen men de hade ingen aning. Hoppas jag får tag i någon som vet för den är super!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp