Charlotte1975
Trådstartare
Börjar bli lätt desperat. Efter många år med hudproblem på ett av min hästs ben, trodde jag äntligen att det skulle bli bra. För många år sedan började det som mugg liknade problem. Han var skrovig och mjällig i huden. I dag har han som eksem på hela benet upp till knäet. Han blir torr och spricker och det bildas krustor. Väldigt mjällig i huden och får lätt lymfangit och man pillar bort krustorna. Jag har provat ALLT ! Alla veterinärer jag har fått tag i har kollat honom och skrivit ut den ena salvan/medicinen efter den andra. Han är behandlad med örter/akupunktur. Gjort den ena analysen efter en andra. Tror inte att det finns mkt som vi inte provat.
Innan påsken blev hästen inskriven på klinik och behandlas där med penicillin intravenöst. Han var kvar i 4 dagar och behandlades under dessa dagar även med laser på hudproblemen, och ordenligt bandage med olivolja och fucidin. Såg mkt bättre ut och jag fick ta hem hästen. Fortsatte med penicillin i 8 dagar som jag sprutat i muskeln plus pasta i munnen. Jag har gjort samma bandage som på kliniken. Nu ser besvären ut som vanligt igen om inte värre SUCK !!!
Har ringt kliniken och veterinären ska återkomma till mig. Antar att det inte är mkt annat att göra än att lämna hästen till kliniken igen. Men frågan är vad det kan göra, och hur mkt detta ska kosta. Som det är nu håller jag på att bli ruinerad, utan resultat. Jag skulle gärna betala allt jag hade om det blev resultat. Vad skulle ni göra.
Innan påsken blev hästen inskriven på klinik och behandlas där med penicillin intravenöst. Han var kvar i 4 dagar och behandlades under dessa dagar även med laser på hudproblemen, och ordenligt bandage med olivolja och fucidin. Såg mkt bättre ut och jag fick ta hem hästen. Fortsatte med penicillin i 8 dagar som jag sprutat i muskeln plus pasta i munnen. Jag har gjort samma bandage som på kliniken. Nu ser besvären ut som vanligt igen om inte värre SUCK !!!