Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vilka skönhetsingrepp ska då ha egen tråd och vilka är okej att skriva om i denna? Marknaden är enorm och anledningarna till att göra ingrepp är ju alltifrån estetiska skäl till medicinska och mängder däremellan, precis som hudvård. Jag menar att det alltså då inte går att göra en specifik distinktion om vilka ingrepp som är okej i en "hudvårdstråd" eftersom draggränsningen blir alldeles för trubbig.

Jag tycker nog inte det är en SÅ trubbig gräns, men precis som distinktionen finns mellan en sminktråd som ju finns här på forumet (där smink ju kan vara hudvårdande också), och en hudvårdstråd som denna är, så måste man ju kunna se skillnad på injektioner med botox eller plast (noll hudvårdande) i enbart estetiskt syfte jämfört med microinjektioner med c-vitamin eller hyraulonsyra.
 
Jag tycker nog inte det är en SÅ trubbig gräns, men precis som distinktionen finns mellan en sminktråd som ju finns här på forumet (där smink ju kan vara hudvårdande också), och en hudvårdstråd som denna är, så måste man ju kunna se skillnad på injektioner med botox eller plast (noll hudvårdande) i enbart estetiskt syfte jämfört med microinjektioner med c-vitamin eller hyraulonsyra.

Okej. Men om man håller på med hudvård utifrån estetiskt perspektiv så försvinner ju skillnaden återigen.

Klart vi kan lura oss själva att vi håller på med hudvård för att "vårda huden", men krasst sett är det en multimiljardmarknad som samhället inbillar oss att vi behöver för att se så unga och fräscha ut som möjligt. Jag tycker hudvård är roligt, men jag väljer även att se det för vad det är.
 
Okej. Men om man håller på med hudvård utifrån estetiskt perspektiv så försvinner ju skillnaden återigen.

Klart vi kan lura oss själva att vi håller på med hudvård för att "vårda huden", men krasst sett är det en multimiljardmarknad som samhället inbillar oss att vi behöver för att se så unga och fräscha ut som möjligt. Jag tycker hudvård är roligt, men jag väljer även att se det för vad det är.
Jag tycker i alla fall att det är roligare om en hudvårdstråd handlar om hudvårdande grejer oavsett vad det underliggande ”högre syftet” som du letar efter är, än saker som fyller ut huden utan annan funktion alls eller bara bedövar nervceller. Men luften är fri.
 
Skrev nog för ett tag sedan att det var dags för botox på arga rynkan/pannan igen för mig, gjorde ju det 2022 senast (och första gången) men har glömt/inte orkat. Känner att ansiktet har lärt av sig med att använda dom musklerna en hel del, men det är nog verkligen dax nu innan sommaren när man går runt och rynkar sig som mest. :laugh:
Jag vill också göra det. Känner hur jag har kisat så att jag har varit trött i ansiktet.

Min mamma gjorde microneedling och det var en intressant upplevelse. 😄

Kl

Alltså det är en fröjd att använda medik8, äääälskar fomulan hur det känns på huden.
 
Jag tycker i alla fall att det är roligare om en hudvårdstråd handlar om hudvårdande grejer oavsett vad det underliggande ”högre syftet” som du letar efter är, än saker som fyller ut huden utan annan funktion alls eller bara bedövar nervceller. Men luften är fri.

Absolut. Jag tycker det är roligare om vi är ärliga med vad vi håller på med egentligen, och inte börjar utesluta andra på vaga grunder. Skönhetsingrepp för mig är varken bättre eller sämre än "hudvård".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp