Bukefalos 28 år!

Hufvudstaden

Masqueradee

Trådstartare
Om ca en vecka ska jag spendera tre nätter/fyra dagar i Stockholm och jag behöver lite tips från fellow bukare. Jag är i princip aldrig i Stockholm och har därför noll koll, därför behöver jag lite tips på framförallt matställen.

Anledningen till resan är en exkursion med universitetet och schemat vårt ser ut ungefär såhär:
Tisdag: Resdag. Framme ca 12:00
Onsdag: Nordiska museet, en timmes lunch där vi även ska ta oss till Skansen, Skansen
Torsdag: Hallwylska palatset, lunch med förflyttning till Centralen, eftermiddagen spenderas på Älvsjömässan och Antikmässan
Fredag: Drottningholm. Typ ingen tid för vare sig lunch eller middag så det får man väll se vad som finns att köpa och ha med i ryggsäcken..

Så det jag behöver ha tips med är:
- Frukost. Vi funderar på att köra typ macka och mjukost, men om det finns något bra och framförallt billigt ställe att äta frukost på vid vandrarhemmet Ånedin (framför slottet) så kanske det skulle vara trevligt att äta lite bättre än så.
- Tips på sevärdheter under tisdagen samt onsdag och torsdag kväll
- Lunchställen nära nordiska museet/skansen och centralen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag bor i centrala Sydney och här är det brist på stall. det finns ett i stan men där är hästarna uppstallade hela dagarna och det...
2
Svar
25
· Visningar
3 295
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp