Hull, muskler, hovar?

alazzi

Trådstartare
Undrar hur hemmablind jag är och är beredd på halshuggning...Vad bör förbättras på denna häst?
RIMG0003.JPG

Sv: Hull, muskler, hovar?

Blind ? jo det är DU:rofl: det finns väl en del att förbättra, lägg på en snygg sadel gjärna med en röd pad under och röda benskydd pluss träns, och en snygg ryttare i sadeln och ge er ut och träna, tävla. Hästen är jättesnygg, fin kropp med ett fint huvud.:love: Ras?

Det är en quarter.

Letar febrilt efter en röd pad i rätt knallnyans:) Tror också att han kommer att passa i rött.

Grön skulle inte heller vara helt tokigt på hästen, fats helt klart vore röd absolut snyggast, ;)
Hur gammal är den?

raderat

101010

Senast ändrad av en moderator:

Jag har haft grönt också till honom, jag passar själv bäst i grönt.

Han är 8 år nu. Har haft honom i drygt 2 år.

Jo, mitt nick kommer från araben Alazzi som numera bor hos en annan tjej på Buke. Jag köpte ny häst när vi flyttade till Tyskland, tyckte att Alazzi kunde få stanna i sverige.

men hallå, har inte du en arab? är jag helt tappad nu eller men jag var heeelt säker på att din häst va arab?
tyckte när jag såg honom att han hade smått fet röv för o vara arab :p
fin häst, helen vill klappa! :D

sorry, de va autoinlogg på datan på kontoret så ja va inne på fel konto.
men alltså, jag har fått för mig att din bruna häst... aaa va heter han..... äh ja minns inte.... men att han va arab. varför har jag fått för mig det?

men hallå, har inte du en arab? är jag helt tappad nu eller men jag var heeelt säker på att din häst va arab?
tyckte när jag såg honom att han hade smått fet röv för o vara arab :p
fin häst, helen vill klappa! :D

Så här ser "the real Alazzi ut":
2003-06-01%2011.33.21.JPG

hahahaha jag undrar vad jag har för fantasier för mig....
jag hade fått för mig att din nuvarande häst är en arab fast än att han är en kvarting. och så hade jag fått för mig att din gamla häst var en skimmel, fast den är brun.....
tydligen dax att fimpa fantasierna :p

nej nej, det har jag inte... Leo heter han din häst. Nu kom jag på det.
Blandat ihop dig har jag inte, jag är bara mycket knäpp och virrig

Grön skulle inte heller vara helt tokigt på hästen, fats helt klart vore röd absolut snyggast, ;)
Hur gammal är den?

Säg inte grönt!!! Du anar inte vad grönt det brukar vara på den hästen...Hästen som för övrigt är bland de snyggare QH jag sett.

Ok:) Jag letar som sagt efter en knallröd pad som inte kostar 2500:-:angel: har tittat nu på tävlingarna som vi har varit på och åtminstone hittat en blus i svart och rött som jag kan ha. Nu ska jag bara hitta en billig filt i rött. Smärtgränsen går någonstans långt under 2500:-;)

Ok:) Jag letar som sagt efter en knallröd pad som inte kostar 2500:-:angel: har tittat nu på tävlingarna som vi har varit på och åtminstone hittat en blus i svart och rött som jag kan ha. Nu ska jag bara hitta en billig filt i rött. Smärtgränsen går någonstans långt under 2500:-;)

Jisses i dyrt intresse vi har;) men han kommer klart bli mkt snyggare och se proffsigare ut med de färgerna, lycka till i framtiden:rofl:

Leo är toppen och han har gångarter!!!! ...och du har gjort ett toppenjobb med honom... vad det gäller färgerna:angel: (jag gillar grönt normalt sett:eek: ) men kan du inte ta en något mörkare ton med t.ex. ljusare inslag;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 004
Senast: tanten
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Edla
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag undrar vad man bör tänka på vid köp av häst som endast har pass från annat eu-land? På ett språk man ej förstår. Hästen finns i... 2
Svar
20
· Visningar
744
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: ponny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka