Köpa häst med utländskt pass

Hej, jag undrar vad man bör tänka på vid köp av häst som endast har pass från annat eu-land? På ett språk man ej förstår. Hästen finns i Sverige.
Passet säger ju ingenting om själva hästen egentligen (alltså ev skadehistorik osv).
Jag köpte en häst som var importerad (spanska papper), hon hade varit i Sverige 3 månader. Visste inte ens om det här med tilläggsregistreringen då så det fick jag göra senare när det kom fram.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 816
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 730
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 695
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka