Hull, muskler, hovar?

Sv: Hull, muskler, hovar?

Ok:) Jag letar som sagt efter en knallröd pad som inte kostar 2500:-:angel: har tittat nu på tävlingarna som vi har varit på och åtminstone hittat en blus i svart och rött som jag kan ha. Nu ska jag bara hitta en billig filt i rött. Smärtgränsen går någonstans långt under 2500:-;)

Bonanza har rätt häftigt urval till bra pris;)

Jo, men Bonanza ligger ju i fel land för mig.

Har alltid spaning efter rätt nyans på sadelfilt men det är tydligen bara jag som vill ha konstiga färger.
Denna filt är ju lite mörkare;)
RIMG0043.JPG

Suck, det fanns ju massor av snyggt för en billig peng. Undrar varför jag inte hittar samma filtar i Tyskland? Hittar ju bara tråkfiltar här...?

:rofl: Ja, lite konstig är det, då ex Bonanza ta hem mkt av sitt fr just Tyskland....
Men du, de skickar nog tb det oxå;) , om du beställer...

Om ni tar en bild där han inte står som en lutande lada (dvs där han står med benen rakt under sig och inte som nu snett), så kan man lättare bedömma hur rak han är i bakbenen, om han är proportionelig, speciellt från kotorna till hovarna och om hovarna har rätt vinklar. En bild rak framifrån och en rakt bakifrån ger även en bild av hur han är i sidorna och mellan benen.

Han ser trevlig ut, men kan absolut höja ryggen, så att överlinjen blir mer "mjuk" och om han tränas rätt åker även magen upp lite till.
Med reservation för det där med hovarna, kotorna och vinklarna i bakbenen, så säger jag att han ser trevlig ut.

Vad säger dina tränare?

Undrar hur hemmablind jag är och är beredd på halshuggning...Vad bör förbättras på denna häst?
RIMG0003.JPG

Jag håller med den som sa att detta är en av de finare QH hon sett, jag håller med! Han ser bl.a. INTE ut att vara överbyggd som så många är, men det är ju svårbedömt på ett fota, han står ju inte rakt heller. Fina kropp, fina proportioner, ME LIKE! :love:

Farfar är Par Three. Pappan är nog okänd i Sverige men Par Three bör ju vara lite kändare;)

Jag håller med den som sa att detta är en av de finare QH hon sett, jag håller med! Han ser bl.a. INTE ut att vara överbyggd som så många är, men det är ju svårbedömt på ett fota, han står ju inte rakt heller. Fina kropp, fina proportioner, ME LIKE! :love:

Blir väldigt glad över ditt beröm:) Ska försöka ta nya bilder i helgen. Jag måste lura med mig min man så att han håller i hästen. Tvärtom fungerar inte alls, han har inte koll på hur en uppställningsbild ska se ut, det är han som tagit bilden i tråden.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 004
Senast: tanten
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Edla
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag undrar vad man bör tänka på vid köp av häst som endast har pass från annat eu-land? På ett språk man ej förstår. Hästen finns i... 2
Svar
20
· Visningar
744
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: ponny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka