Hund bortsprungen i Malmö!!!

McFlurry

Trådstartare
Fick detta meddelandet på FB så tänkte att jag kunde sprida det här också - för Soraya saknas fortfarande :(

Soraya är på rymmen i Malmö sedan i onsdags (21/7). Hon försvann från Sorgenfri, sågs senast mellan Jägersro och Rosengård i torsdags kväll (22/7). Hon är mycket skygg, så försök inte fånga henne om du inte är helt säker på att få tag i henne. Notera tid och plats och kontakta husse snarast. Hon kan eventuellt visa intresse för andra hundar och vilja leka med dem, och kommer hon tillräckligt nära för att man bara ska kunna grep...pa tag i selen kan det vara en möjlighet. Annars ber vi er att inte försöka, då det bara skrämmer henne ytterligare.

Hon ser ut som en vit tunn schäfer och har svart sele.

Alla observationer tas tacksamt emot, och kan ni hjälpa till i sökandet efter Soraya tas det också tacksamt emot.
RING HUSSE RAMZI på 076-2061364!!!!

Sprid gärna detta till alla i Malmö som har hund eller som kan tänkas hjälpa till i sökandet! Soraya måste hittas nu! Hon är bara på besök i Malmö, så hon kan inte hitta hem själv...
Tack! /Martina

Sv: Hund bortsprungen i Malmö!!!

Jag vet precis känslan, och det finns sjutton inget värre. Hoppas verkligen att lilla vovve kommer hem igen välbehållen!!

Hon är fortfarande borta så var snäll att håll utkik efter henne :(

Exakt samma medelande har cirkulerat på FB tidigare. Ca 1-2 mån sen. Men då i Göteborg. Då trodde jag på det men nu....... :crazy:

Försökte hitta länken jag fick på Fb men misslyckades. Den raderade jag nog när det senare kom ett medelande om att hunden hittats. Hittade inget på google heller men jag är lite sopig på att söka på rätt ord. Kan det vara samma hund som nu bara är på en annan plats och smitit igen? För beskrivningarna som vit schäfer och skygg stämmer samt att jag tror namnet också är det samma.

Hoppas att ingen sitter och skämtar om bortsprungna vovvar som folk sen börjar leta efter samtidigt som jag hoppas att ingen liten vovve är där ute på vift...

Är dock jättemånga på FB som uppdaterar hela tiden om att dom sett hunden och satt upp lappar osv osv. Så tror tyvärr inte att det är något hittepå utan att det faktiskt är en hund någonstans här i Malmö som är vilse :(

Hittade den gamla länken igår kväll sent. Orkade inte länka men den gamla annonsen finns om man googlar hundens namn och göteborg. Bild finns på hunden och det verkar vara samma. Har sett den nuvarande FB länken och så funkade den gammla med. Uppdateringar kom och sen kom ett medelande om att hunden fångats in. Då raderade jag länken fr min FB.

Men det står ju att hunden bara är på besök i Malmö så det är nog möjligt att det är samma rymningsbenägna vovve.

Annars är ju FB-skrönor med djur, framförallt ston/föl som söker amma vanligt :cry:

Mvh Voff

Exakt samma medelande har cirkulerat på FB tidigare. Ca 1-2 mån sen. Men då i Göteborg. Då trodde jag på det men nu....... :crazy:
Jag har suttit flera nätter i buskarna i Hammarkullen och spanat efter Soraya och kan garantera dig att detta inte är ett skämt! Husse (och hund) är hemmahörande i Göteborg men var på besök i Malmö då hunden under olyckliga omständigheter kom lös och stack. Hade tyvärr inte möjlighet att följa med och leta denna gång men personerna som engagerar sig gör ett fruktansvärt bra jobb, inget någon skulle få för sig att skoja om.

Senast ändrad:

Läs mina följande inlägg med. Är det samma hund som varit på rymmen i Göteborg? Som jag skrev är FB fullt av skrönor. Hur ska man veta vilken som är sann? Det är väl inte konstigt att man höjjer på ögonbrynen när man ser en lika dan efterlysning lite senare men nu i Malmö?

Jag skrev inte mitt första inlägg för att attakera er som letar eller mucka på något vis. Men jag är en av dem som letat amma till påhittade fölhistorier på FB så jag tycker man kan få ifrågasätta äktheten.

Hoppas verkligen att ni hittar henne snart.

Mvh Voff

Senast ändrad av en moderator:

Hunden existerar iaf. Hon kommer från samma organisation som min och bodde på hundgården samtidigt.

Läste alla dina inlägg och tar det inte personligt att du ifrågasätter (ber om ursäkt om det lät så), förstår att det kan låta konstigt. Ville bara understryka att i just detta fall är det tyvärr inte ett skämt och de som söker behöver all hjälp de kan få.

Angående de andra frågorna är det är samma hund som i Göteborg. Hon hann bara vara hemma lite drygt 3½ vecka tyvärr och jag hoppas också att de hittar henne snart.

Fick precis ett sms:

Soraya är fångad! En man lyckades stänga in henne i sitt växthus. Eftersom polisen minsann inte hade nån sån hund efterlyst (SUCK!) så körde de henne till ett pensionat som kollade chipet och ringde ägaren.

Ja hoppas det är sant då o att hon äntligen får komma hem nu. Nån annan som har någon info som styrker detta? :)

Ja, äntligen verkar hon vara infångad för såhär står det på FB:

17/8:
SORAYA ÄR HITTAD OCH JUST I DETTA NU I BILEN MED TESSI OCH HUSSE PÅVÄG HEM!!!!!
♥ TACK ALLA SOM HJÄLPT TILL I SÖKANDET!!!! ♥

Japp det stämmer att Soraya är hemma igen. I ganska fint skick för att ha varit ute så länge tydligen så det är ju positivt :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
928
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 666
Senast: fixi
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025