Hund ensam hemma!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 346
Sv: Hund ensam hemma!

Vi gör inget speciellt. Ser till att det finns vatten och mat, och sen åker vi, om vi blir borta länge. Oftast tar vi ju med hunden överallt. Hur länge vi lämnar honom är väldigt olika, ibland ska vi bara handla ngt (men då tar vi oftast med honom), ska slänga ngt på tippen eller liknande. Men ibland kan vi ju bli borta längre. På nyår och så, om vi inte får ha hunden med oss så lämnar vi honom hos min syster oftast (hon har också hund men är oftast själv med där vi är) då blir hundarna själva men han finns närmre och vi slipper åka till varsitt hem vid 12-slaget o så.

Han är dock alltid med överallt. På jobbet, till äffären oftast, till alla vänner, familj.. Han gillar att åka bil och att få vara med så det brukar han få.

ja då kanske jag inte är en djurplågare då om jag lämnar min hund ca 1h eller liknande själv! Har haft hund i hela mitt liv men aldrig lämnat dom ensama.. Men funderar på en ny hund.. Som det dock skulle vara skönt att kunna lämna själv någon gång ibland... Inte som valp då utan senare i livet då han hon e van vid det..

Våran hund brukar få vara i hundkojan om det är varmt ute och inne i köket/hallen om det är kallt ute :p
Och det funkar prima :D

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 074
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 486
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka