Hund i soprummet?

Jag misstänker att de flesta har egen maskin, det funkar ju inte annars.
Otroligt nog blev de av med lägenheten rätt fort och till begärt pris. Helt obegripligt! De hade verkligen regler för allt. På visningen räckte mäklaren över tre sidor med paragrafer, eller "trivselregler" som de kallade det.
Men det var ju ändå tur att reglerna var tydliga redan vid visningen. Hade inte varit kul att få den kallduschen efteråt.
 
I ett område här har de löst problemet på ett helt annat sätt. De har helt enkelt tagit bort SAMTLIGA soptunnor inom den BRFen :grin: Det är ju inte som att sopor slutar existera för att soptunnorna tas bort.
Här har de gjort så - men det handlade om kostnaderna, sedan motiverades det med att det var mest hundskit som slängdes. När det fanns soptunna kunde både jag och minst en hundägare till dra en repa och plocka ren gräsmattan ibland, men bära omkring på andras äckel...nej, tack
 
Jag misstänker att de flesta har egen maskin, det funkar ju inte annars.
Otroligt nog blev de av med lägenheten rätt fort och till begärt pris. Helt obegripligt! De hade verkligen regler för allt. På visningen räckte mäklaren över tre sidor med paragrafer, eller "trivselregler" som de kallade det.

Alltså så less på folk som envisas med att bo i flerfamiljshus men vill leva som om de vore ensamma på jorden.
 
Jag bodde i en hyresrätt ett tag där några pensionärer styrde helt. De hade bestämt att man inte fick tvätta på söndagar och av nån underlig anledning gick hyresvärden bara med på detta. Så varje söndag stod tvättstugan tom och lördagar var det alltid fullbokat :banghead:. Rimligt för folk som jobbar i veckorna...
Där jag bodde förr så var det 3 tider måndag-fredag och 2 tider på lördag. Man fick tvätta en gång i veckan. Minst 40 lägenheter som delade på tiderna. Det var spännande att få tid ibland…
 
Alltså så less på folk som envisas med att bo i flerfamiljshus men vill leva som om de vore ensamma på jorden.

MVH sjukt less på stan just nu och funderar på att köpa detta hus

6AF86A49-1ED4-4818-90AB-624E2C303FFF.jpeg
 
I ett område här har de löst problemet på ett helt annat sätt. De har helt enkelt tagit bort SAMTLIGA soptunnor inom den BRFen :grin: Det är ju inte som att sopor slutar existera för att soptunnorna tas bort.

Har (och i Californien) satter man istallet upp sa man bjuder pa en bajspase med en soptunna specifict for dem bredvid pa manga stallen i alla parker. Gor det latt att plocka upp och slanga sa blir det mindre bajs liggande.

edited to add: Det finna pa manga andra stallen an Oregon/Washington/Californien ocksa, men jag vet inte nagon annan stanns dar det ar over hela staten, bara att det finns i tatbyggda omraden.
 
Vi kollade på en bostadsrätt som hade hur mycket regler som helst kring allt. Man fick bara tvätta var 14de dag och bara två maskiner (det var kanske 10 lägenheter i huset så det var ju inte så att det var många som skulle samsas). Man fick inte vara ute på gården efter 22 O_o Hunden fick inte rastas inom området (men ingen kunde svara på var gränsen gick).
Det var massor mer med regler men jag har glömt. Vi köpte inte, det var helt stolligt!

På lite samma tema var vi med i en budgivning på ett radhus som visserligen var friköpt, men ingick i en sjukt ambitiös samfällighetsförening. Samfälligheten hade massor med gemensamma ytor, föreningslokal och två pooler inom området. Alla hus hade olika ansvarsområden som var beslutade och kopplade till husnumret. Det fanns "poolgruppen", "gräsklippargruppen" osv. Insåg mitt i budgivningen att aktuellt hus ingick i poolgruppen. Varje hus i poolgruppen hade en tilldelad vecka varje sommar då man morgon och kväll hela veckan skulle öppna och stänga poolen vid bestämda klockslag, rengöra poolen, städa området osv. Och detta var alltså inget man anmält sitt intresse till utan fick fördelat med husnumret. Trist om man ville åka på semester då :p

Vi blev iaf inte lika ledsna efter att ha upptäckt detta att vi förlorade budgivningen :D
 
Har (och i Californien) satter man istallet upp sa man bjuder pa en bajspase med en soptunna specifict for dem bredvid pa manga stallen i alla parker. Gor det latt att plocka upp och slanga sa blir det mindre bajs liggande.

edited to add: Det finna pa manga andra stallen an Oregon/Washington/Californien ocksa, men jag vet inte nagon annan stanns dar det ar over hela staten, bara att det finns i tatbyggda omraden.

Det finns det på många ställen i Sverige också. Men här är var det ju inne på bostadsrättsföreningars mark, så där blir det ju väldigt mycket vad den enskilda föreningen tycker.
 
Jag bodde i en hyresrätt ett tag där några pensionärer styrde helt. De hade bestämt att man inte fick tvätta på söndagar och av nån underlig anledning gick hyresvärden bara med på detta. Så varje söndag stod tvättstugan tom och lördagar var det alltid fullbokat :banghead:. Rimligt för folk som jobbar i veckorna...
Men varför? O_o Var folk djupt religiösa och tyckte att det var hemskt att utföra arbete under söndagar?
 
Vi kollade på en bostadsrätt som hade hur mycket regler som helst kring allt. Man fick bara tvätta var 14de dag och bara två maskiner (det var kanske 10 lägenheter i huset så det var ju inte så att det var många som skulle samsas). Man fick inte vara ute på gården efter 22 O_o Hunden fick inte rastas inom området (men ingen kunde svara på var gränsen gick).
Det var massor mer med regler men jag har glömt. Vi köpte inte, det var helt stolligt!
Men 22 är ju inte ens sent? Om man inte kommer hem från jobbet förrän efter 22? Träffar vänner? En del människor och deras underliga regler alltså.... :banghead:
 
Har (och i Californien) satter man istallet upp sa man bjuder pa en bajspase med en soptunna specifict for dem bredvid pa manga stallen i alla parker. Gor det latt att plocka upp och slanga sa blir det mindre bajs liggande.

edited to add: Det finna pa manga andra stallen an Oregon/Washington/Californien ocksa, men jag vet inte nagon annan stanns dar det ar over hela staten, bara att det finns i tatbyggda omraden.
Här finns också speciella soptunnor (med lock) just för hundbajspåsar i parkerna. Det hjälper inte alltid, men jag kan inte tänka mig att läget skulle bli bättre om man tog bort dem. :)
 
Men varför? O_o Var folk djupt religiösa och tyckte att det var hemskt att utföra arbete under söndagar?
"det kan vara störande, det ska vara lugnt på söndagar" tyckte visst pensionärerna. De flesta med vanliga arbetstider som knappt hann komma hem innan tvätttiden var slut skaffade istället egna maskiner och torktumlare som gick vid alla möjliga dagar och tider istället om de hade möjligheten.
Jag lobbade hårt för att vi skulle kasta ut diskmaskinen och ha tvättmaskinen i köket, men sambon vägrade gå med på den lösningen.

Jag kommer nog köpa en flaska bubbel åt honom den dag när alla motståndare mot elektroniskt bokningssystem trillat av pinn och det införs. Det borde ta max tio år eller så.

(Men jag måste erkänna att en av de starkaste argumenten från hans sida för att välja just den föreningen var det mycket välstädade tvättstugan, men det var innan vi förstått tvättidsproblemet)
 
Jag bodde i en hyresrätt ett tag där några pensionärer styrde helt. De hade bestämt att man inte fick tvätta på söndagar och av nån underlig anledning gick hyresvärden bara med på detta. Så varje söndag stod tvättstugan tom och lördagar var det alltid fullbokat :banghead:. Rimligt för folk som jobbar i veckorna...
Jag har också bott i ett sånt hyreshus. Vaktmästaren förklarade lite generat att de äldre hyresgästerna tyckte man bara skulle tvätta en gång i månaden, ha den hela dagen då och sen skrubba den från golv till tak. Jag himlade med ögonen åt det, och deras hysteriska lappar om den "katastrofalt dåliga ordningen" i tvättstugan. Fullt normal tvättstugeordning där enligt mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 051
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 384
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Hat
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp