Hund möter räv med skabb

sita

Trådstartare
Jag mötte en skabbräv i morse som övernattat inne i stallet, antagligen i höet. Givetvis blev den asrädd och drog ut genom dörren. Hunden jagade in den i grannens häck innan jag hann blinka. Hur gör jag nu? Höet åker givetvis ut på gödselhögen, men ska jag sanera mera på något sätt? Jag hade en tablett Interceptor 23 mg kvar som hon fick direkt när vi kom in.

Sv: Hund möter räv med skabb

Inte om du tror dig hitta fler platser där räven legat, ifall den hälsat på fler gånger.
Det är ju ganska typiskt att skabbräv söker sig mycket närmare mäniskor än vad som är brukligt för att hitta föda. Så det är ju inte omöjligt att den både kommer tillbaka eller har varit där tidigare.

Och vad det gäller hunden är det ju bara att vara uppmärksam.

Sv: Hund möter räv med skabb

Inte för att oroa eller något men för några år sedan då morbrorn var ute och jagade med vår förra tik kom hon troligen i kontakt med en skabbräv. Morbrorn hade henne under jakt-månaderna och hon började tyvärr må så dåligt av skabben som han inte hade upptäckt (:confused:) att vi var tvugna att avliva henne :(

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 072
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka