Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en åtta månaders dalmatiner/border collie. Hon är jättego MEN lämnar vi huset tuggar hon sönder allt hon kommer åt, tex skor, stolsben, blommor, fjärrkontroll mm. Vad kan jag göra?![]()
vad har rasen för betydelse för hundens tuggproblem?Tänka dig för tills nästa hund du skaffar och inte ta en sån blanding på hund.
Sätt henne i bur när ni åker bort.
Bur, hundsäkert rum eller munkorg..Vi har en åtta månaders dalmatiner/border collie. Hon är jättego MEN lämnar vi huset tuggar hon sönder allt hon kommer åt, tex skor, stolsben, blommor, fjärrkontroll mm. Vad kan jag göra?![]()
vad har rasen för betydelse för hundens tuggproblem?
ok.. så varken bordercollie eller dalmatiner är hundar som bör få finnas överhuvudtaget eftersom att dom lätt stressar upp sig om de inte får den träning dom kräver för att bli stimulerade?Och blanda raser är väl aldrig positivt sen blanda olika arbetsområden är hellre inget genidrag. Bordecollie kräver en del likaså Dalmatiner.
Hundar som går lätt upp i stress brukar bete sig på detta vis eller osäkra hundar.
Det bästa vore kanske att vända sig till en så kallad hundpsykolog eller någon annan person som har stor vana av problemhundar.
det jag ser är:Vart ser du att jag skrev att jag att inte nån av dom ska finnas? Nej jag tycker inte man ska blanda dom två det stämmer men bägge ska finnas var för sig helt klart. Men man ska tänka sig för när man skaffar hundar som kräver mycket aktivering för annars blir det lätt tokigt så BC är väl inte en sällskapshund utan en arbetande hund som mår bäst i ett sånt hem.