hund som kissar inne?

YorkWann

Trådstartare
hund som kissat inne de två enaste dagarna? :crazy:

Ska till vet imorgon med den stora så jag ska fråga då....

någon som kan ha några idèer? Det är inget jag ändrat hemma eller något som ändrats i hennes vardag på något sätt.

Sv: hund som kissar inne?

Du skulle ju kunna försöka få till ett urinprov att ta med dig. Då kan de ju lätt kolla om den har UVI.

hur gammal är hon? Inget löp på G? Min tik bajsade inne en tid innan första löpet, kompisens har kissat inne.. kanske kan vara nåt sånt?

Som nämts tidigare, det kan ju vara urinvägsinfektion. Kolla upp det om hunden fortsätter med att kissa inne.

hur gammal är den?

vi har samma poblem nu med våra två ettårstikar. Helt plötsligt så kan de kissa eller bajja inne fast de nyss varit ute :crazy:

astråkigt!!

de ska snart löpa. Så jag tror det kan vara orsaken hos dom

kl

Vet trodde det skulle vara uvi, så nu har vi en steril "kopp" som jag ska ta urinprov i, vilket var lättare sagt än gjort... :crazy:

Jag tog en flat tallrik när jag skulle fixa urinprov från hunde. Stack in den under rumpan, bakifrån "i farten" så att säga. Var lättare att manövrera en tallrik än en liten kopp... Sen var det bara att hälla över i en steril burk. Lycka till!

Tack. Hon är 2,5 år och aussie. Fast vad har det med saken att göra? eller behöver man veta det för uvi? :crazy:

kl

Vet trodde det skulle vara uvi, så nu har vi en steril "kopp" som jag ska ta urinprov i, vilket var lättare sagt än gjort... :crazy:

Ha, ha! Ja, det är inte alltid det lättaste. Det gäller att inte vara rädd för att få lite pink på fingrarna..

Tänkte om hon var ung eller äldre,en bekant till mig,hennes hund började kissa inne när hon vart till åren...

Om den var yngre så kan det bero på om det är första löpet pg eller så.

Därför undrade jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 713
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
227
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Dundeyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31