Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min hund är främst omvärldsallergiker (därav atopica) men också foderallergiker. Jag gjorde aldrig något pricktest/blodprov för att ta reda på exakt vad han är allergisk mot eftersom jag inte ville att han skulle hyposensibiliseras i alla fall pga åldern (han var 12 när utredningen var helt över).
När det gäller foder är han garanterat allergisk mot all fågel och griskött. Nöt och fisk är jag osäker på, han kliar sig i alla fall betydligt mindre sedan jag uteslutit det i kosten. Har tagit bort all form av spannmål också, för säkerhets skull (tycker han kliar sig mer om han råkar få i sig brödbitar utomhus eller så.)
Det han kan äta är kanin, häst och ren/älg. Som foder får han Exclusion Diet Rabbit and Potato varvat med Horse and Potato.
Han är i princip helt klifri och hud/päls ser fin ut
Skola & Jobb Jag tjänar förövrigt över taket för vab (7,5 ppb), vilket betyder att måste jag vabba allvarligt sjukt barn en längre tid skulle jag få...