Torrfoderdjungeln..

Noxos

Trådstartare
Jag har två Birmapojkar som nyligen fyllt ett år. De har tidigare ätit Royal Canin kitten, pga lagom små bitar. Torrfodret är inte deras primära foder, utan mest för att knapra lite då och då.
De äter våtfoder, färskfoder, rått och kokt kött av olika slag.
Jag ville nu byta till ett foder utan spannmål, katterna är av en helt annan åsikt. Jag har hittills provat: Carnilove, Smaak, Brit Care och Nutrima. Helt utan framgång.
(Katthemmet är dock glada eftersom de får torrfodret som inte faller herrarna i smaken).

Jag har två Birmapojkar som nyligen fyllt ett år. De har tidigare ätit Royal Canin kitten, pga lagom små bitar. Torrfodret är inte deras primära foder, utan mest för att knapra lite då och då.
De äter våtfoder, färskfoder, rått och kokt kött av olika slag.
Jag ville nu byta till ett foder utan spannmål, katterna är av en helt annan åsikt. Jag har hittills provat: Carnilove, Smaak, Brit Care och Nutrima. Helt utan framgång.
(Katthemmet är dock glada eftersom de får torrfodret som inte faller herrarna i smaken).

Tyvärr... det som ofta fungerar är Orijen (men det är ju sketadyrt). Min dam som inte var så kräsen "förstörde" jag när jag köpte en påse Orijen till nedsatt pris på lokala Arken Zoo... nu vägrar kattrackan andra torrfoder :rofl: Hon vägrar också Fit&Trim-varianten, jag ville ge något kalorisnålare eftersom hon blir lite rundare på vintern men det var bara att glömma :cautious:

Hon gillar inte Carnilove eller Acana heller (SMAAK var ok enligt henne men hon fick bedrövlig päls).

Tyvärr... det som ofta fungerar är Orijen (men det är ju sketadyrt). Min dam som inte var så kräsen "förstörde" jag när jag köpte en påse Orijen till nedsatt pris på lokala Arken Zoo... nu vägrar kattrackan andra torrfoder :rofl: Hon vägrar också Fit&Trim-varianten, jag ville ge något kalorisnålare eftersom hon blir lite rundare på vintern men det var bara att glömma :cautious:

Hon gillar inte Carnilove eller Acana heller (SMAAK var ok enligt henne men hon fick bedrövlig päls).
Då gör jag ett sista tappert försök med Orijen. Det är okej att det kostar, de äter inga mängder ändå. Är pälsen okej med Orijen?

Jag använder Pure Natural, den finns i ”grain free” som jag tror motsvarar spannmålsfritt?
Jag använder dock inte just den varianten men är i övrigt väldigt nöjd med fodret 😊

Jag använder Pure Natural, den finns i ”grain free” som jag tror motsvarar spannmålsfritt?
Jag använder dock inte just den varianten men är i övrigt väldigt nöjd med fodret 😊
Den hade jag tyvärr glömt att skriva med som en av de jag provat. Utan framgång.. 😒

Jag har inte prövat Bozita torrfoder, men de ratar våtfodret tyvärr. Men ska absolut försöka.
Våtfoder är favoriterna: Brlt Care, Mjau och Appalaws (som jag vet inte är ett fullfoder).

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: Keb71
·
Katthälsa Veterinären ringde just och Missias sköldkörtelprov såg bra ut... men hon har som sagt gått ner i vikt. Han tyckte jag skulle leta upp... 2
Svar
23
· Visningar
2 718
Senast: Fille
·
O
Övr. Katt Jag har hittat ett katthem som finns ca 1 timme bort, vilket jag blev riktigt glad över. För det andra katthemmet i min närhet är inte...
Svar
13
· Visningar
3 654
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 111
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Hjälp
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur