Hund som släpper små bajskluttar här och där

Bukefalos 30 år!

Fd Diabetikern

Trådstartare
Väntar på återkoppling från veterinär men som vanligt vill jag höra med era kloka här inne :D

Min ena hund Effie bostonterrier på 8 år har börjat släppa små bajskluttar här och där inomhus. Misstänker att hon är lite förstoppad och att det släpper i omgångar för hon har fisti en del som hon inte brukar göra och jag misstänker att det är då det kommer ut. Inget löst utan hårda kluttar.

Har ni varit med om hundar som gjort såhär? Idag på morgonpromenaden så bajsade hon 2 ggr vilket hon inte brukar göra men jag tycker inte det är riktigt samma mängd som vanligt och är mycket mörkare. Hund 2 är som vanligt i magen

effin.webp

Har du testat enkla receptfria alternativ?

Fortiflora, pulver som man strör över maten. Eller Canicure pasta man trycker in i munnen.
Bägge stabiliserar mage i olag.

Vi hade en mops som på äldre dar började ha svårt att hålla sig och släppte små bajskulor inne när hon blev upphetsad och glad, t ex i samband med mat. I hennes fall visade det sig vara vingelsjuka, vilket är en neurologisk sjukdom utan smärta, men där ett av symptomen, förutom ostadig gång, är att de blir "skit"inkontinent.

Liknande trådar

• Vad ska jag göra med min hund?
  • Ljudrädsla - så tyst som möjligt eller mycket ljud?
  • Hjälp min hund håller på att dö
  • Hund och bebis

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka