Bukefalos 28 år!

Hundar är mjuka,tåg hårda och ägaren idiot?

Sv: Hundar är mjuka,tåg hårda och ägaren idiot?

Men jisses alltså!

Min farföräldrar bor vid järnvägen. Dom har hagar med djur på båda sidorna och det har gått bra hittills. Djuren håller sig inne och skulle dom inte göra det är det fullt pådrag där nere.

Men hur som helst, det var inte det jag skulle komma till. En av jakthundarna har blivit påkörd av tågen, en tragedi för alla. Men inte sjutton låter man det hända igen! Eller självklart kan det hända igen men när det blir så många hundar så får man ju börja fundera. Jakthundar löper väl en större risk för att råka ut för skit och för något år sedan så drunknade en av hundarna i ån också. Så nu försöker dom verkligen ha koll så att odm inte jagar neråt järnvägen och ån.

Men den människan i artikeln gör mig mållös. Jag skulle inte ens tänka tanken på få ersättning ifrån banverket, jag skulle ha allt för dåligt samvete själv!!!
 
Sv: Hundar är mjuka,tåg hårda och ägaren idiot?

Hon använder ju hundarna som försökskaniner!
Förr eller senare lär de sej eller..?
Dvs om de överlever.Otroligt att man inte är mer rädd om sina hundar!
Man får väl stängsla sin tomt ordentligt,rasta dem i koppel/på lina.
Alla hundar kan ta upp jakten på t ex hare nån gång och att stoppa dem då är inte lätt.
Men att anse att allt är banverkets fel för att de inte tutar är verkligen att skylla ifrån sej.
Om jag hade en spekulant på katt,hund eller häst och denna hade haft flera djur som blivit trafikskadade/-dödade så hade jag nog inte varit så värst pigg på att sälja till den personen.
Otur kan man ha,men att vara direkt ansvarslös som djurägare..nej,det är VÅRT jobb att SKYDDA våra djur.
 
Sv: Hundar är mjuka,tåg hårda och ägaren idiot?

*KL*

:eek: Ännu ett bevis för att det finns folk till allt :crazy:

Jag har bott de senaste 20 åren med järnvägen precis utanför tomtgränsen. Jag skulle visseligen hellre ha en å istället för en järnväg, men det beror på att jag gillar åns ljud bättre än tågens - inte för att jag är rädd att förlora djur. Jag är hemskt glad när tågen INTE tutar (det finns en obevakad övergång något längre bort, så de ska tuta), jag har ändå inte missat att det kommer ett tåg. Sången i rälsen ger ju en hint om vad som komma skall...

Mina hundar är lösa hemma hela tiden, men de får naturligtvis inte gå nära banvallen. Det krävs inte att man är doktor i kärnfysik för att fatta att man ska hålla sig ifrån spåret - människa som djur.

Personen i artikeln borde enligt mig få förbud att inneha hund!
 
Sv: Hundar är mjuka,tåg hårda och ägaren idiot?

*kl

Men herregud, tycker inte människan att det är "signal" nog när första eller andra hunden blir överkörd? :idea:

Idiot. Att vederbörande dessutom är så dum att hon går ut i tidningen och ynkar sig... ja det borde vara kriminellt att vara så korkad som djurägare :mad:
 
Sv: Hundar är mjuka,tåg hårda och ägaren idiot?

Vad har det sunda förnuftet tagit vägen? :(
Det är som dessa korkade människor som har katt nära trafikerade vägar och som sedan körs på och dör varje/vartannat år, men utan katt kan de ju inte vara eller ta sitt ansvar som djurägare och hålla dem på ett bättre sätt.
Hundägaren kanske resonerade som dessa och tyckte hundarna var olyckliga om de inte fick springa vind för våg? Man upphör aldrig att förvånas!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa efter att ha förlorat den första :crazy:? http://www.barometern.se/nyheter/hultsfred/tre-hundar-tagdodade-pa-ett-ar(1578951).gm
Svar
1
· Visningar
733
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp