Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dit hade jag inte flyttat eller flyttat därifrån.Vad anser ni om stallägare som låter sin hund gå lös utan uppsikt i stallet och ute fast den attackerat andra hundar och till och med dödat en hund? De anser att det är deras hunds arbetsplats och han ska kunna gå lös. Sanslöst tycker jag!
Då får man ju ha hundförbud i stallet så deras kan vara lös.Vad anser ni om stallägare som låter sin hund gå lös utan uppsikt i stallet och ute fast den attackerat andra hundar och till och med dödat en hund? De anser att det är deras hunds arbetsplats och han ska kunna gå lös. Sanslöst tycker jag!
Vad anser ni om stallägare som låter sin hund gå lös utan uppsikt i stallet och ute fast den attackerat andra hundar och till och med dödat en hund? De anser att det är deras hunds arbetsplats och han ska kunna gå lös. Sanslöst tycker jag!
Vad anser ni om stallägare som låter sin hund gå lös utan uppsikt i stallet och ute fast den attackerat andra hundar och till och med dödat en hund? De anser att det är deras hunds arbetsplats och han ska kunna gå lös. Sanslöst tycker jag!
Problemet är att de inte informera om detta för andra inaccorderingar, utan låtsas som inget hänt... Som nu när det kommer nya som ska flytta in, de har ingen aning om att hunden är farlig... det tycker jag är höjden av oansvarighet.
Huruvida hunden är farlig eller inte går inte att avgöra utifrån det lilla du skrivit i den här tråden.Problemet är att de inte informera om detta för andra inaccorderingar, utan låtsas som inget hänt... Som nu när det kommer nya som ska flytta in, de har ingen aning om att hunden är farlig... det tycker jag är höjden av oansvarighet.
Det är inte olagligt att ha sin hund lös på sin egen gårdsplan, däremot får den inte förfölja o skada vilt. Har hunden skadat andra hundar så är det upp till dessa ägare att polisanmäla hundägaren om man anser att hundägaren brister i tillsyn. Det är inte en rättighet att få ha med sig hundar på/i annans gård/stall/hagar osv.Ja, det har hänt ett flertal incidenter med att hunden attackerat andra hundar, som varit kopplade by the way. Jag har själv sett hunden försöka smyga sig på andra hundar, bakifrån, då har jag fått varna hundägare och avbrytit denna hunds "jakt" genom att gå i vägen för den och den andra hunden (jag uppfattar hunden som vek, den ger sig bara på mindre hundar som den inte upplever som ett hot. Då är han kaxig). Alla incidenter har hänt när stallägaren inte varit i närheten... Och senaste attacken fick då dödlig utgång...
Jag kanske inte ska säga att hunden är farlig, men opålitlig och uppenbarligen en risk för andra hundar.
Håller med om att det är klokt att höra sig för om det är ok att ta med sin hund när man flyttar till nytt stall.
Men kan känna också att har man sin hund lös på en gård med en allmän väg precis utanför samt en massa inaccorderingar och medryttare osv
så ska man inte ha en sådan hund lös utan uppsikt...
Jag är rädd att fler ska drabbas, det är det hemska här....
Varför ? Du ska ju öht inte ha med ngn hund rent generellt såvida du inte clearat med stallägaren att din hund ingår i avtalet att ha med och sen premisser utifrån det ?Problemet är att de inte informera om detta för andra inaccorderingar, utan låtsas som inget hänt... Som nu när det kommer nya som ska flytta in, de har ingen aning om att hunden är farlig... det tycker jag är höjden av oansvarighet.
Klokt?! Det är ju absolut nödvändigt, självklart och helt vansinnigt att INTE kolla innan. Vad är det för människor som anser att hundar alltid är välkomna överalt? Jag håller på att bli galen på att det dräller hundar överallt.Håller med om att det är klokt att höra sig för om det är ok att ta med sin hund när man flyttar till nytt stall..
Men kan känna också att har man sin hund lös på en gård med en allmän väg precis utanför samt en massa inaccorderingar och medryttare osv så ska man inte ha en sådan hund lös utan uppsikt....
@Heulwen självklart ska väl stallägaren informera men det ligger då MINST lika mycket ansvar på den som kommer dit och vill hyra stallplats att först FRÅGA om det är ok att ta med hunden. Det är ju det största problemet i tråden, att vi hundägare gärna bara räknar med att det är en självklarhet att hunden ska vara med, gärna lös.
Hyr man ut stallplatser får man se till att informera om hur man vill ha det, om de så gäller spring på gården efter ett visst klockslag, vart bilar ska parkeras och huruvida hundar ska vara kopplade, instängda eller lämnas hemma.
Gilla läget eller leta annan stallplats anser jag.
Fast nu gällde de väl inte en näringsidkare utan privatperson? Vad det nu spelar för roll om man hyr ut stallplatser på sin egen gård.Fetstilta precis vad jag tycker. Är man en seriös näringsidkare är det ens ansvar att meddela hur man vill ha det och har man en farlig hund som riskerar att döda andra tycker jag man ska vara mycket mycket noga med sprida den informationen till sina kunder. Annars får man bita i det sura äpplet och inte hyra ut och gå miste om x antal tusenlappar om man tycker det är bekvämare att inte ta ansvar för djurens och djurägarnas väl och ve på gården.
Ja verkligen , överhuvudtaget släpper man ju inte ut sin hund lös ngnstans där man inte vet om det finns andra lösa hundar om det gäller en privat anläggning/ gårdsplan. Och inte vet vad som gäller ang lösa hundar .Självklart kollar man med ägaren till fastigheten att det är OK att ha med sin hund. SJÄLVKLART. Vare sig det är stall, privathem eller stugby.
Och med det sagt utgår liksom allt annat, för om man frågar, det inte är OK - då tar man inte med/släpper man inte ut sin hund. Skitenkelt faktiskt. Oavsett om det är för att det ligger råttgift, finns en hundilsken katt eller ett barn som är livrädd för hundar. Eller en hundätande hund.