Hundar som drömmer

linafina

Trådstartare
Jag satt nyss och kiade på youtube där jag kom över en video där en hund springer i sömnen och till och med reste sig och sprang in i väggen. Jag har aldrig sett något liknande.

Mina hundar drömmer ibland, rör benen och småskäller men det är också allt. Skulle dom börja springa in i väggarna skulle jag bli orolig.

Det kan ju inte vara normalt?

Sök på Sleepwalking Dog så hittar ni filmerna jag kollat på.

Sv: Hundar som drömmer

Hunden i filmen är inte frisk! Hemskt att se och dessutom verkar det som om den har en ägare som inte fattar att den är sjuk och behöver hjälp. http://www.youtube.com/watch?v=h-0dzKH1Rfs&NR=1

Ang. att hundar drömmer: Det gör mina också men det handlar om lite tassryckningar och några buffanden. Urgulligt att sitta och titta på.

Jag tyckte det också. Ser inte friskt ut bara synd om den stackars hunden.

Den där filmen är bara hemsk.

Billy drömmer ganska intensivt ibland; med tassryckningar, svansviftningar, smaskljud, morrningar, enstaka yl och gnyl.
Det är helt underbart gulligt, särskilt när har ligger och smaskar som en liten, liten, pluttvalp :love: :D

Stackars hund, det ser ju inte ut som om den "springer i sömnen" utan mer som att den har kramper :crazy:

Hemskt. EP är ju det första som dyker upp i huvudet, inte "haha hunden går i sömnen".

Delvis kl

Håller med er om filmen!
Min hund gör som era verkar det som; ibland lite små läten och tassryckningar men inget sånt där...

KL

Hahhaha, den filmen är så underbar, kan kolla på den om o om igen :P
Tycker bara det ser ut som om hunder drömmer, mina kan också springa lite, dock har ingen sprungit in i någon vägg..

KL
Bara undrar, hur vet man att hunden inte är frisk? Är det för att hundar inte kan gå i sömnen?

Ang. EP anfall så hade min gamla hund ett sånt och det var betydligt mycket värre än vad den hunden i filmen gjorde. Men det kanske finns "lättare" anfall?

Om du tittar på filmen som jag har länkat till så ställer sig hunden upp och står som förstelnad under en lång stund. Det är inte normalt!

Om du tittar på filmen som jag har länkat till så ställer sig hunden upp och står som förstelnad under en lång stund. Det är inte normalt!

Fast ser man på sömngångare så är dom inte direkt "normala" heller om dom precis vaknat till eller så, dom undrar väl lite vad som händer. Detsamma gäller väl med hundarna.

Jag förutsätter då inte att den är sjuk även om det givetvis är möjligt.

Ser man till människor så är det ju inte heller "normalt" att man går i sömnen men vissa gör det utan att det är något större fel på dem. Andra babblar, allt från osammanhängande ljud till långrandiga monologer. ;)

Vi har två hundar, den ena skäller högt och gällt och huur länge som helst ibland när han drömmer. Det är sällan han rör på sig och det speglar även hans vakna tillstånd om han får välja, han är en riktig soffpotatis.

Den andra drömmer intensivt och vevar med benen i allt från skritt till fyrsprång och med sån kraft i benen att man nästan kan bli sparkad ur sängen om man hamnat på kanten. Det hon lyckligtvis skippar är momentet där hon kliver upp! Även här speglar det hundens personlighet tycker jag då hon är väldigt energisk och dessutom uthållig och verkligen älskar att springa, gärna så fort att hon ligger som ett streck längs backen och jag knappt vågar titta.

Usch vilken otrevlig film! :crazy: Hunden ser ju sjukt ut! :(

Våra hundar drömde ofta, men inte mer än tassryckningar och lite ljud typ! Jättegulligt! :laugh:

KL
Bara undrar, hur vet man att hunden inte är frisk? Är det för att hundar inte kan gå i sömnen?

Ang. EP anfall så hade min gamla hund ett sånt och det var betydligt mycket värre än vad den hunden i filmen gjorde. Men det kanske finns "lättare" anfall?

Jag tycker inte beteendet ser friskt ut eftersom det påminner väldigt mycket om krampattacker jag har sett hos hundar. Hunden ser brydd ut i ansiktsuttrycket. Hade min hund betett sig så hade det aldrig fallit mig in att över huvud taget koppla det till sömngång. Jag hade ringt vet direkt.

Nu kanske hunden på youtube är utredd av vet, vad vet jag. Men med tanke på hur mycket korkat som finns på nätet så är det lätt att misstänka att så inte är fallet.

Våran förra hund hade troligast Epilepsi, min bonuspappa såg dock bara ett anfall, men jag tror jag kom hem efter att hon hade haft ett, hon var Gråhund och rätt skällig men slutade alltid då man hade hälsat på henne, men då jag kom hem så var hon helt borta, fortsatte bara skälla och var precis som hon inte hade någon aning om vem jag var..

Tycker inte heller det där ser friskt ut, såg att någon kommenterat videon du la dit som tydligen skulle vara veterinär i L.A. och h*n skrev att det såg ut som hunden inte var frisk (Epilepsi eller en tumör) Nu vet man ju inte genom internet om det verkligen är en veterinär, men som sagt.. Jag tycker inte det där ser normalt ut! :cry:

Om hunden är helt normal i övrigt men får dessa attacker endast när den sover, vad är det som utlöser dessa attacker om det nu inte är som den drömmer? Vad kan det vara för sjukdom?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: igbest
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka