Trissa

Trådstartare
Vi letar ny bil, och prio ett är ju att det finns bra plats till hunden (retriever) där bak. ;) Prio två är SUV (eller annan bil som man inte behöver lägga sig ner för att kliva in i), diesel (dieselvärmare till hunden vintertid är ett måste!) och fyrhjulsdrivet. Och en rimlig bränsleförbrukning, förstås. Så, vilken bil är det vi letar efter? Prisklass 100-150 papp.
 
Vi letar ny bil, och prio ett är ju att det finns bra plats till hunden (retriever) där bak. ;) Prio två är SUV (eller annan bil som man inte behöver lägga sig ner för att kliva in i), diesel (dieselvärmare till hunden vintertid är ett måste!) och fyrhjulsdrivet. Och en rimlig bränsleförbrukning, förstås. Så, vilken bil är det vi letar efter? Prisklass 100-150 papp.

Vi är supernöjda med vår Skoda Yeti, tycker det låter som att den skulle kunna passa in på det du önskar :up:
 
Allt det där passar in på min (fd) Nissan Qashqai +2. Bästa bilen jag haft, älskade den.

Obs. Måste vara +2 om en stor bur ska få plats :up:
 
Vi är supernöjda med vår Skoda Yeti, tycker det låter som att den skulle kunna passa in på det du önskar :up:
Jag hann säga "Skod..." till sambon och fick ett rungande NEJ! till svar, så det verkar inte vara ett alternativ... :p
 
Funderar också på bil, eftersom vi sällan åker mer än en eller två i min bil så funderar jag på ww caddy eller liknande skåpbil där man kan få in hyfsat med burar, packning osv..
 
Kia Sorento har jag och det är en prisvärd bil. Stort bagage, diesel och fyrhjulsdrift. Dieselvärmare har inte jag på min men däremot verkar motorvärmare vara standard.
 
Älskar våran xc70! Men som nämnts tidigare i tråden vet jag inte om en sån räknas som suv, men den är ju helt klart lite högre att kliva i och ur.
 
Fast är det en SUV?

Enligt wiki är den med som ett exempel på SUV, men det beror nog på hur man ser det :) den har skaplig markfrigång i alla fall, och tar sig fram så gott som överallt. Behövde backa in och vända på en plöjd åker för ett tag sedan efter en träning t ex, men det var inga problem.
Rejält bagage dessutom, jag har en MIM XXL Double i min. Vi köpte dock en defender för några veckor sedan, som kommer gå främst som hund- och jaktbil. Hur rymlig XC70:n än är så får där inte plats två jaktlabradorer och två wachtelhundar :D
 

Liknande trådar

Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 413
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 771
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 811
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp