Vi fick skaffa oss en Merca Vito Mixto och så tog vi ut baksätena.
Men nu får vi i alla fall plats med 6st hundar, 2st burar är för Border colliererna dom sitter på övervåningen, sedan två nedre burarna passar våra Malinoiser. Dom två bakre burarna är dom största på höjd och längd (bredden är samma på alla) där får schäfern sitta. Har för tillfället fem hundar.

Kanske inte vad du var ute efter men kanske kan ge någon annan tips.

Nackdelen är att vi bara kan köra en passagerare.. Så det fick ändå bli ett hundsläp med fyra boxar så att kan vi köra min pappas bil där vi kan ha två mellan stora hundar i bakluckan och så resterande hundar i ett hundsläp.

Visa bifogad fil 66439
Lägger in en till bild på bakre burarna och ovanför är det förvaringsutrymme.
 

Bifogade filer

  • HUndbur bak.jpg
    HUndbur bak.jpg
    123,9 KB · Visningar: 35
Vi har en 2011, så det är ju möjligt att de gjort om de nyare bilarna. Våran är modellen ”country”, kanske kan vara en skillnad där också.

Jämför man andrahandsvärde på Sharan och Touran får man ju en betydligt nyare Touran i jämförelse med Sharan :angel: Det säger väl en del om bilen också!
Men om du är inne på Caddy Maxi Life skulle jag verkligen råda dig att provköra en ordentligt i högre hastigheter, så du hör dånandet. Vi tyckte inte att det var så illa på 90-väg men när vi kom ut på motorvägen och körde 110/120 så var det inget ljud som vi kände att vi kunde stå ut med!
Ja jag läser att from 2016 så ska Touranen ha lägre i tak men vara bredare. Lägre i tak är ju ingen höjdare, och även om den är bredare så är den nog inte tillräcklig bred för oss är jag rädd :cry:

Ja, Sharanen är nog värd sitt pris! Tack för tipset att provköra på motorväg, ska ske! :)
 
Tack för alla bilder och alla erfarenheter! Det hjälper mig mycket! Jag hoppas att jag en dag ska känna mig klokare :D Har tittat på både Caddy Life Maxi, Sharan och Touran i verkligheten men inte provkört något än. Ska åka på en turné i helgen och ta med måttstock! Största prio är att hundarna+packning får plats ordentligt! Andra prio är komforten. Tredje prio är att vi får plats med passagerare. Och allt till rimlig kostnad förstås ;)
 
Provkörde Caddy Maxi Life idag, och blev mycket positivt överraskad. Tyckte inte den bullrade allt för mycket ens på motorvägen och jag verkligen älskar att man såg så himla bra! Jag som inte är jättelång brukar störa mig på att jag knappt ser över ratten. Så, dag blev vi Caddy-ägare! :D Känns väldigt bra och är sååå taggad på att få hem burar och inreda nu!
 
Jag har caddy maxi 4wd och är supernöjd! Har 4 hundar, en trippelbur bak och en enkel vid sidodörren. Ska bli en måttbeställd vid sidodörren sedan. Har dubbla sidodörrar. Älskar min bil! Hoppas du blir nöjd med lifen också, har inte provat någon sådan eftersom vi aldrig har passagerare så har det blivit skåp istället. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är i tagen att skaffa en VW Caddy och ha den som andra bil och hundbil. Är nyfiken på hur ni som har Caddy eller liknande modeller har...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 289
Senast: ako
·
Övr. Hund Hundköpartankarna blir allt starkare. Det finns några saker som behöver kontrolleras och sen behöver jag komma fram till beslut. Tanken...
Svar
13
· Visningar
1 626
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Om du skulle köpa ny (hund)bil nu, vad skulle det bli? Både om du vunnit på Lotto och om du varit tvungen att hålla dig till en mer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 642
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp