hundburs regler??

ducell

Trådstartare
vet att det kom ny regel angående hundar i bur from -08.....men får man ha en bur som står öppen, i huset, ens längre eller hur är det igentligen nu???får man ha hundar i bur vid skador?? etc längre??

Sv: hundburs regler??

Den nya lagen gäller förvaring i bur, är buren öppen och hunden själv väljer att ha den som sovplats är en annan sak.

Du får förvara hunden i bur på utställning, jakt, träning, tävling och prov. Då ska den rastas varannan timme.
I samband med jakt får den förvaras i bur i max 8 timmar om den rastas var tredje. Förvaring i stillastående bil är max tre timmar.

Undantag är transport till och från tävling och träning, då får hunden övernatta i buren.

jo dom ny reglerna vet jag men det var just detta med burar som står hemma och är öppna, som jag ville veta mera om !! för annars så är ju inte lagen ny, så har iaf SKK haft sedan många år till baks....blev bara orolig att du ej fick ha en bur uppställd inne/hemma så att hundarna kan gå in o sussa i den(då mina älskar sin bur !!!
tack för svar iaf

Jag gick L1:an i höstas (2008) där dessa regler diskuterades. Men jag hörde ingenting om att man inte skulle få ha buren som du beskriver den.

Däremot tretimmarsregeln i bil var ny.

ja men den regeln kan ju vara bra framför allt för folk som åker på utställningar land o rike runt (och alltid har bråttom) och dessutom lämnar hunden i bilen på utställningar:devil:
vet till omed en mops ägare(och dom har ju lite trängre andningsvägar) som hade sina hundar i husbil och fick värmeslag!!
hoppas att dom reglerna gäller i husbilar oxå:confused: men de vet man ju inte om dom gör då det bara (vad jag fattade det som) om dom sitter i bur????i bilen eller har jag fel där ????
är lite förvirrad (som vanligt :bump:)
före detta mopsuppfödare, nu bara mops ägare!!!
som ALDRIG lämnar hund i bilen!!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 088
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
902
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: Lillefrun
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 589
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka