Hunden ska aldrig få...

Gabbi

Trådstartare
...sova i sängen, sa vi när vi köpte valpen. Det gick ju jättebra.:angel:

_MG_5484.jpg

Jag som är så liten märks ju knappt när jag kommer uppkrypande.

_MG_5505.jpg

Grr. Blir farligt monster i sängen.

Nån mer som fallit till föga?

Sv: Hunden ska aldrig få...

Ser mysigt ut, men jag är glad att jag har små hundar som helst sover i barnens sängar just nu.

Nån mer som fallit till föga?
Av någon mycket konstig anledning som jag inte kan redogöra för idag så bestämde vi oss för att hunden inte skulle få vara i sängen.

Det höll i två dagar.

Nästa hund kommer från dag ett att få obegränsad tillgång till sängen.

Av någon mycket konstig anledning som jag inte kan redogöra för idag så bestämde vi oss för att hunden inte skulle få vara i sängen.

Det höll i två dagar.

Nästa hund kommer från dag ett att få obegränsad tillgång till sängen.

Anledningen till att jag inte ville ha henne i sängen var dels att jag är lättstörd när jag sover, och dels att det blir skitigt. Det har dock visat sig att hon ligger väldigt still, och jag märker inte förrän jag vaknar att hon legat bredvid mig, och för att avhjälpa smutsen har vi införskaffat en tvättmaskin. :-)

"Hunden ska inte sova i sängen, deras plats är på golvet!" enligt sambon. Han var den som först bröt den "regeln" och nu är det som om hon aldrig gjort annat än sovit med oss där! ;)

Anledningen till att jag inte ville ha henne i sängen var dels att jag är lättstörd när jag sover, och dels att det blir skitigt. Det har dock visat sig att hon ligger väldigt still, och jag märker inte förrän jag vaknar att hon legat bredvid mig, och för att avhjälpa smutsen har vi införskaffat en tvättmaskin. :-)
Ingen av anledningarna är applicerbara på mig: Jag är som en död när jag sover och att det blir skitigt avhjälps som sagt med tvättmaskin.

Så jag kan inte för mitt liv minnas vilka anledningar vi tyckte oss ha.

Jag ångrar mig faktiskt :o Min hund har aldrig fått sova i sängen. Men sen när hon var utlånad ett tag så började hon med det. Hon har nu sovit i sängen i två år. Men nu ångrar jag mig...

Jag har köpt ett nytt vitt överkast till sängen och det skulle ju vara roligt om det fick behålla sin färg :( Den andra sängen är tänkt som gästsäng och jag tror inte att gästerna uppskattar en smutsig och uppvärmd säng. Mina hundar är annars bortskämda med fina bäddar, så det är lite onödigt att de sover i sängen.

Men vad kan jag göra nu när hon vant sig? Hon hoppar ju upp direkt jag går hemmifrån och jäklars vad jag ångrar mig att jag tillät det till slut. Jag skulle hållit på min princip...

Jag var helt bestämd - ingen hund i sängen(iallafall inte när jag skulle sova där; att han legat där när han varit ensam har jag sett mellan fingrarna med eftersom det känns viktigast att han varit lugn och trygg ensam). De första två åren fungerade utmärkt och han har inte visat en ansats på att försöka hoppa upp i sängen när jag varit hemma. Men sedan var det faktiskt jag som började bryta mot regeln då och då, jag mådde dåligt, var ensam och kunde inte sova och då var det skönt att hålla om en varm och hårig kompis. :love:

Nu kommer han upp i sängen om han får ett varsågod, lägger sig så att jag får krama honom lite. Någon gång efter att jag somnat hoppar han ner till sin egen BIA-bädd, för han ligger alltid där när jag vaknar, oavsett hur länge eller kort stund jag sovit.

Min sambo fullkomligt vägrade hund i sängen, och i soffan. Jag, som är född bland en flock hundar tyckte att det var ytterst märkligt, men det var antingen det eller så vägrade han hund i huset alls..

Så jag tog min madrass och sov i vardagsrummet med valpen :D Jag var gravid i 4:e månaden när han kom, och fick jobbiga foglossningar väldigt tidigt. Men jag sov där ändå, och kunde knappt röra mig när jag vaknade på morgonen. Men eftersom jag VILL sova med (åtminstone en) hundarna, så fortsatte jag ju. Efter ett tags halv-invaliditet pga foglossningarna så gav sambon upp och släppte in valpen i sängen, så att jag kunde få sova mjukt igen och slippa smärtan.

Nu är den valpen 2 år gammal, och han sover alltid tryckt mot husse alternativt på husses arm. Dom är allra bästa vänner, och oavsett hur mycket husse gnällt genom åren så myser han snällt med Benni varje dag :p Den omplacerade tiken sover dessutom också i sängen nu..

Han säger dock att han vägrar att ha den nya valpen i sängen, förstår inte alls varför :angel:

Jag har bestämt mig för att köpa ett mörklila överkast som går att tvätta i 40 grader... ;)

Hehe så har vi också sagt men hon ligger i sängen ändå:rofl:
Dock föredrar hon sin korg och hoppar aldrig upp utan att vi säger att hon får

haha klokt..

I vårt hus har vi aldrig låtit hunden sova i verken soffa eller säng..
Tills vi köpte en hund av liten ras.. Vi bestämde att i soffan får hon hoppa upp och va, men inte i sängen.

Detta har vi hålt på setnhårt, visst händer det att jag tar upp henne i min säng, för där är dt jag som bestämmer.. Men i mamma och pappas säng är det inte accepterat, och det VET hon:P men ändå kan man hitta henne där, och även hon som nån av era andra hundar gör hon det när man inte ser:P:Love:

Jo jag har ju mitt turkosa i gästrummet som blir rent och fint. Men ändå... Kommer det gäster så blir det ju grisigt snabbt och sängen uppvärmd... Min mamma skulle inte uppskatta det. Dessutom har vi ju gäster mer sällan, så det hinner ju bli riktigt grisigt om jag inte tvättar det direkt jag vet att någon ska komma.

Jag ville ha hunden i sängen från början. Mamma försökte varna mej, men jag vägrade lyssna.
Och nu ångrar jag mej faktiskt.. han knör och sparkas och är så jäkla skitig och hårig. Och dessutom avskyr min pojkvän att han hoppar upp i sängen när vi ligger och myser :crazy:;) Men han blir bättre och bättre på att fatta att det gäller att hålla sig på marken. Och på nätterna somnar han åtminstonde i sin egen säng.
När man vaknar ligger han däremot ALLTID i sängen. Ett mysterium:p
Nästa hund ska inte få vara i sängen. Min pojkvän är tillräckligt hårig :Dför att gosa in sej i och man slipper byta lakan varje dag.

Alla mina hundar jag haft genom åren har fått sova i sängen, om dom själva valt det förstås, har aldrig blivit bortkörda. Allt ifrån en pytteliten york, till stora schäfrar. De har ju varit som mina barn.

Min hund kommer upp på kommando vill jag tillägga. Det är ett krav. Hon "frågar" först, och hon går ner direkt om man säger åt henne. Det är ett krav. Hon får dela sängden med oss, inte invadera den.

Kan DU säga nej till den här...?

bild.php

:D

Billie bus som lirkade sig upp i sängen första natten.
Lite tråkiga färger på bilden dock ser jag nu.

Jag tycker att hundar hör hemma i sängen :angel:
Men så har jag då sådan fördel att min älsklingsdiva är just en diva, hon hatar smuts. Det blir alltså inte jätteskitigt i sängen.
Dessutom är det så otroligt mysigt med sängsällskap! :love: (ja, hon ligger HELT stilla hela natten, bredvid mig, med huvudet på min arm.)

Sådant här kan man hitta i min säng :D
40745_1180129305copy.jpg
85239_1178138051copy.jpg

Såhär såg det ut när jag försökte få ut henne på morgonrastning i morse. Hon orkade inte röra sig många millimeter - morgontrött? javisst! :love:
85441_1201519623.jpg

Senast ändrad:

*räcker upp handen*
Japp, här är en till. Första egna hunden, och en benhård inställning att han skulle minsann inte få vara varken i sängen eller i soffan. Sagt och gjort, jag höll faktiskt benhårt på min princip i flera månader men till slut insåg jag att jag faktiskt VILLE ha honom i sängen, och sedan dess har han sovit där (nu i efterhand kan jag nästan ångra att jag inte släppte upp honom redan när han var liten:D).

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 598
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 818
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka