Hundförarjacka

Jag har beställt en gappay suprima vinterjacka som tydligen ska vara varm och bra enligt mina uppfödare. Skriver recension när jag har fått hem den ;)
1539a_1.jpg
 
Jag har beställt en gappay suprima vinterjacka som tydligen ska vara varm och bra enligt mina uppfödare. Skriver recension när jag har fått hem den ;)Visa bifogad fil 21045

Gappaykläderna håller i en evighet. Makens uppsättning av jacka och överdragsbyxor har nog 7-8 år på nacken och inte ett hål på dem, inga trasiga dragkedjor, fansiga sömmar el liknande.
 
Gillar hur lätta och smidiga Uhips kläder är, men fickorna är alldeles för små. Har tjatat på dem i omgångar om detta. ;) Täckkjolarna är dock fantastiska.

Använder annars diverse Mountain Horse-jackor som hundjackor, de har ofta bra med fickor, fast måste nog kolla in den där Pinewood-jackan, den var snygg.
 
Köpte nyligen en Pinewood Victoria parkas. Den ser ju lite mer alldaglig ut än den ovannämnda modellen, så jag känner att jag med lite bättre samvete kan röra mig bland icke hundfolk med den :laugh:

Än så länge nöjd, men har bara haft det i några dagar så det återstår väl att se hehe. Den har ju inte lika många fickor som många hundförarjackor men det är ännu inget som stör. Den har några stora fickor fram och en ryggficka, så det duger gott för mitt behov. :)

Jag har också Victoria Parkas och är jättenöjd med den. Den ger en lyxkänsla och precis som du säger vågar jag gå in och handla mat med den utan att behöva tänka på hur jag ser ut. Det är kanske inget jag bryr mig jättemycket om, men den är snygg så man vill ju visa upp den!!!
 
Jag kollade igenom mina vinterkläder igår. Och kan inte motivera köp av ny jacka i år, köpte visst en ny förra året...
Inte en "hundjacka" då den saknar ryggficka, men har stora och bra fickor i övrigt och kan ju kombineras med fickkjolen om det behövs. Tråkigt då det kommer många bra förslag här, får väl leta fram denna tråden om ett par år igen ;).
 
Vältajmat med den här tråden (och att jag ska stå ute och undervisa på kurs hela helgen) testade jag att sätta i fodret i min 3-1 jacka. Och gah, min rumpa har vuxit ur min vinterjacka! (cue bad jokes). Har vandrat runt på XXL, ITAB och Stadium Outlet i sökandet efter nått som lever upp till mina önskemål, utan framgång. Allt är antingen figurskuret så man inte kan röra sig, är pastellfärgat eller stoppat med dun så att den inte tål en ordentlig tvätt. Testade Arraks jacka på ITAB men tyckte den var enormt tung och klumpig?

Önskemål:
Gå ner en bit över låren så man inte får kalluft i midjan
Varmfodrad och vattenavvisande(gärna uppemot 10 000 mm vattenpelare!)
Tvåvägsdragkedja (ej förhandlingsbart - rumpan igen!)
Inga mjuka muddar som sticker ut ur den vattenavvisande ärmen (liksom why? Då blir den ju blöt!)
Bra fickor som man kan ha händerna i hela dan, och fylla med konstigt bös och snören.
Mörk och smutskamouflerad färg. Den ska jobba med mig i fårstallet i vinter...
Inte kosta en förmögenhet, så att man inte vågar använda den.

Tipsa mig!
 
Vältajmat med den här tråden (och att jag ska stå ute och undervisa på kurs hela helgen) testade jag att sätta i fodret i min 3-1 jacka. Och gah, min rumpa har vuxit ur min vinterjacka! (cue bad jokes). Har vandrat runt på XXL, ITAB och Stadium Outlet i sökandet efter nått som lever upp till mina önskemål, utan framgång. Allt är antingen figurskuret så man inte kan röra sig, är pastellfärgat eller stoppat med dun så att den inte tål en ordentlig tvätt. Testade Arraks jacka på ITAB men tyckte den var enormt tung och klumpig?

Önskemål:
Gå ner en bit över låren så man inte får kalluft i midjan
Varmfodrad och vattenavvisande(gärna uppemot 10 000 mm vattenpelare!)
Tvåvägsdragkedja (ej förhandlingsbart - rumpan igen!)
Inga mjuka muddar som sticker ut ur den vattenavvisande ärmen (liksom why? Då blir den ju blöt!)
Bra fickor som man kan ha händerna i hela dan, och fylla med konstigt bös och snören.
Mörk och smutskamouflerad färg. Den ska jobba med mig i fårstallet i vinter...
Inte kosta en förmögenhet, så att man inte vågar använda den.

Tipsa mig!
Jag har inte provat dem själv men jag har kikat lite på vinterparkas Haparanda på Engelsson och de verkar kunna uppfylla en relativt stor del av dina krav. Lite svårt att åka och prova kanske, men de brukar vara lätt att ha med att göra om man vill skicka tillbaka och byta storlek. Det är kanske det där på muddarna som faller. ;) Men för 595 kr kanske man kan ha lite överseende? ;)
Hittade när jag kikade lite till även jackan Tollarp på Engelsson, det kanske också kan vara ett alternativ?
 
Senast ändrad:
Jag har inte provat dem själv men jag har kikat lite på vinterparkas Haparanda på Engelsson och de verkar kunna uppfylla en relativt stor del av dina krav. Lite svårt att åka och prova kanske, men de brukar vara lätt att ha med att göra om man vill skicka tillbaka och byta storlek. Det är kanske det där på muddarna som faller. ;) Men för 595 kr kanske man kan ha lite överseende? ;)
Hittade när jag kikade lite till även jackan Tollarp på Engelsson, det kanske också kan vara ett alternativ?
Ska kika in den!

Men varför vill man ha muddar som sticker ut? De blir ju jätteblöta och leder in vatten i ärmen?
 
Vältajmat med den här tråden (och att jag ska stå ute och undervisa på kurs hela helgen) testade jag att sätta i fodret i min 3-1 jacka. Och gah, min rumpa har vuxit ur min vinterjacka! (cue bad jokes). Har vandrat runt på XXL, ITAB och Stadium Outlet i sökandet efter nått som lever upp till mina önskemål, utan framgång. Allt är antingen figurskuret så man inte kan röra sig, är pastellfärgat eller stoppat med dun så att den inte tål en ordentlig tvätt. Testade Arraks jacka på ITAB men tyckte den var enormt tung och klumpig?

Önskemål:
Gå ner en bit över låren så man inte får kalluft i midjan
Varmfodrad och vattenavvisande(gärna uppemot 10 000 mm vattenpelare!)
Tvåvägsdragkedja (ej förhandlingsbart - rumpan igen!)
Inga mjuka muddar som sticker ut ur den vattenavvisande ärmen (liksom why? Då blir den ju blöt!)
Bra fickor som man kan ha händerna i hela dan, och fylla med konstigt bös och snören.
Mörk och smutskamouflerad färg. Den ska jobba med mig i fårstallet i vinter...
Inte kosta en förmögenhet, så att man inte vågar använda den.

Tipsa mig!
Kanske faller på fickorna, men Canuk legend parkas?
 
Vältajmat med den här tråden (och att jag ska stå ute och undervisa på kurs hela helgen) testade jag att sätta i fodret i min 3-1 jacka. Och gah, min rumpa har vuxit ur min vinterjacka! (cue bad jokes). Har vandrat runt på XXL, ITAB och Stadium Outlet i sökandet efter nått som lever upp till mina önskemål, utan framgång. Allt är antingen figurskuret så man inte kan röra sig, är pastellfärgat eller stoppat med dun så att den inte tål en ordentlig tvätt. Testade Arraks jacka på ITAB men tyckte den var enormt tung och klumpig?

Önskemål:
Gå ner en bit över låren så man inte får kalluft i midjan
Varmfodrad och vattenavvisande(gärna uppemot 10 000 mm vattenpelare!)
Tvåvägsdragkedja (ej förhandlingsbart - rumpan igen!)
Inga mjuka muddar som sticker ut ur den vattenavvisande ärmen (liksom why? Då blir den ju blöt!)
Bra fickor som man kan ha händerna i hela dan, och fylla med konstigt bös och snören.
Mörk och smutskamouflerad färg. Den ska jobba med mig i fårstallet i vinter...
Inte kosta en förmögenhet, så att man inte vågar använda den.

Tipsa mig!

Jag skulle kolla på Ullared lantmän om jag var dig. Bara googla så får du upp deras sida. Jag köpte en varseljacka där för flera år sedan och den hänger fortfarande med trots flitigt användande och omild behandling.

Den här kanske kan funka.
157357294-origpic-fbadd0.gif
 
Ska kika in den!

Men varför vill man ha muddar som sticker ut? De blir ju jätteblöta och leder in vatten i ärmen?
Jag fattar inte heller det där med muddar som sticker ut utanför jackan, sitter de däremot längre in så kan det vara skönt och man slipper kalldrag den vägen.
 
Jag skulle kolla på Ullared lantmän om jag var dig. Bara googla så får du upp deras sida. Jag köpte en varseljacka där för flera år sedan och den hänger fortfarande med trots flitigt användande och omild behandling.

Den här kanske kan funka.
157357294-origpic-fbadd0.gif
Det ska jag kolla upp! Nu har jag klickat hem ett par olika från Engelsons, hoppas att nån kan passa...
 
Jag hittade en jätteskön parkas på Engelsons, för strax under 600:-! Kanonskön faktiskt och känns förvånansvärt gedigen för det priset.
*Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag hittade en jätteskön parkas på Engelsons, för strax under 600:-! Kanonskön faktiskt och känns förvånansvärt gedigen för det priset.
*Länk borttagen av moderatorn*
Varför fanns inte den rosa vinterjackan när jag köpte senast :o Vill ha nu hahaha, men inte råd med jackköp för tillfället. Hoppas den finns kvar en tid...
Deras hundförarjacka (finns i rosa och gul) är en jag kommer testa den dagen min Arrak börjar ge upp - typ en tredjedel av priset :)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 584
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 535
Senast: Hedinn
·
Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver en ny jacka till hösten. Någon mjuk och smidig med "tröjkänsla" eller iaf inte stel och otymplig. Kanske softshell? Inget...
2
Svar
26
· Visningar
4 470
Senast: Ia*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp