Bukefalos 28 år!

Hundhår bort tack

Ainon

Trådstartare
Inser att mitt problem är litet jämfört med vissa, men jag stör mig så något måste jag hitta på.

Jag får inte bort hundhåren från sängkläderna. Sitter kvar trotts tvätt i maskin :mad:
Hur får man bort de lättast?

Hunden är en korthårig chihuahua som inte får vara i sängen men lite hår hamnar där ändå, flyger dit och förs dit med mig antar jag. Det är ingen ryamatta men det lilla korta håret per kvadratdm stör mig och syns ju om man tittar nära=inte så fräsht. Kan inte precis köpa nya lakan hela tiden :crazy:
 
Sv: Hundhår bort tack

Skaffar hund som inte hårar... :devil:

Skämt åsido - jag har inga råd att ge tyvärr :D
 
Sv: Hundhår bort tack

det enda jag har kommit på är torktumling av sängkläderna. det blir inte 100 % hårfritt, men det hjälper lite i alla fall.
 
Sv: Hundhår bort tack

Vissa material suger åt sej hundhår mer än andra. Tex satin tror vanliga simpla bomuls sängkläder tar åt sej minst o är lättast att få bort på. Samt torktumling.

Torktumlaren är min bästa vän.
 
Sv: Hundhår bort tack

Man har inte hunden i sängen.:idea:

Jag har en kompis som har en vanlig tvättsvamp i tvättmaskinen, enligt henne så ser den ut som en hamster när den kommer ut, drar åt sig håren på nått sätt.
 
Sv: Hundhår bort tack

kl
Då ska jag leta upp en torktummlare i någonstans och köra sängkläderna då och då, tack för tipsen!

Man har inte hunden i sängen.:idea:

Jag har en kompis som har en vanlig tvättsvamp i tvättmaskinen, enligt henne så ser den ut som en hamster när den kommer ut, drar åt sig håren på nått sätt.


Hunden är inte i sängen ;)
Ska testa med tvättsvampen, tack för tipset!

Vilka tänkte du på då??

Ja typ dig :angel: och alla andra med schäfrar, labradorer och andra sjukt hårande raser, stackare :D
 
Sv: Hundhår bort tack

Trä en nylonstrumpa över handen och stryk bort håren med handen, håren fastnar på strumpan, lite jobb men bra resultat!
 
Sv: Hundhår bort tack

Vad gör man med en del fliskläder? Har två stycken som jag inte längre kan ha i skolan för den är helt täckt med hår (både mitt och hundarnas) det hjälpte inte ens att dammsuga dem. Lyckas jag då dem presentabla så ser de likadana ut efter tvätt när de sugit åt sig päls från alla andra kläder.
 
Sv: Hundhår bort tack

Vad gör man med en del fliskläder? Har två stycken som jag inte längre kan ha i skolan för den är helt täckt med hår (både mitt och hundarnas) det hjälpte inte ens att dammsuga dem. Lyckas jag då dem presentabla så ser de likadana ut efter tvätt när de sugit åt sig päls från alla andra kläder.

Klädvårdsrulle med tejp på. Den går varm här hemma.
 
Sv: Hundhår bort tack

jag säger torktumlare jag med men det där med tvättsvampen lät ju intressant, ska prova det :D
 
Sv: Hundhår bort tack

Man kan ta sådanna där tvättlappar som man har till barn. Dom som är i tvättsvampsmaterial. Man lägger i några sådanna när man tvättar eller tumlar. Vips så försvinner alla hår. Det brukar jag göra.
 
Sv: Hundhår bort tack

Jag läste : "Trä en nylonstrumpa över hunden.." :o

Ja, det är ju det allra bästa. Dels fäller de inte, och så är det ju ett känt maskeringstips, så när hunden röjer ute och välter barnens snögubbar kan man lätt hävda att "Den är inte min!"
 
Sv: Hundhår bort tack

Man kan ta sådanna där tvättlappar som man har till barn. Dom som är i tvättsvampsmaterial. Man lägger i några sådanna när man tvättar eller tumlar. Vips så försvinner alla hår. Det brukar jag göra.

Smart :idea: det ska jag inhandla...nu också när hästarna fäller som faen
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 897
Senast: Monstermom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
715
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 585
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund min hund har hafft en liten knöl på ryggen ett tag,trodde att det var en vanlig sårskorpa,då han gillar att slänga sig i den HÅRDA...
Svar
5
· Visningar
8 694
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp