Pilot

Trådstartare
Har läst tidigare inlägg, men undrar vilken hundlucka ni har och hur man vet vilken storlek man behöver ha? Hur svår öppnade är de?
Behöver bestämma mig inom de närmsta dagarna. Har idag en hund som är ca 40 cm i mankhöjd och väger 7 kg som behöver komma in och ut. Behöver kunna räkna med att en hund i ca 50 cm i mkh och väger runt 20kg + ska kunna komma in och ut.

Är inne på den här, *Länk raderad av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Lyaluckan är den stabilaste som finns på marknaden. Hade största modellen till våra Schäfrar så jag hade nog tagit en storlek mindre till en hund på 40 cm.
 
Lyaluckan är den stabilaste som finns på marknaden. Hade största modellen till våra Schäfrar så jag hade nog tagit en storlek mindre till en hund på 40 cm.
Hur lätt är den att öppna? Har en försiktig hund och tror inte det är några problem att lära henne, men det blir svårare om den är trög.
 
Hur lätt är den att öppna? Har en försiktig hund och tror inte det är några problem att lära henne, men det blir svårare om den är trög.
Den är lätt. Du kan välja med el utan plexiglasruta. Vi hade med ruta och jag upplevde att hundarna lättare fattade när de kunde se igenom luckan.
 
Lyaluckan fungerar även för min "hare". Han är mycket försiktig och de första dagarna följde han efter den andra hunden och blev kvar ute för han vågade inte öppna luckan själv. Men det tog bara någon dag så vågade han! Är jättenöjd med mina luckor. Har också med plexiglas efter rek från @Voff
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 185
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 659
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 220
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 916
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött
  • Hat
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp