hundmat på resan

Om du har en kräsen hund så rekommenderar jag att du testar frystorkat färakfoder innan. Min hund ratade det senast jag testade det tyvärr. Det var dock 3 år sen.
Åh, ska köpa och låta honom testa imorgon, hoppas att han gillar. Annars får jag fixa med en frysbox med el..går nog också bra.
 
Monster som finns på tex Granngården har svenskt kött (och har nästan bara kött) i sina konserver. Har bara kikat på det, men inte hunnit testa det än så länge.
Det kommer kanske vara ett alternativ.

Mush frystorkat har ett hiskeligt pris om jag inte missminner mig.
 
Monster som finns på tex Granngården har svenskt kött (och har nästan bara kött) i sina konserver. Har bara kikat på det, men inte hunnit testa det än så länge.
Det kommer kanske vara ett alternativ.

Mush frystorkat har ett hiskeligt pris om jag inte missminner mig.
Monster innehåller inte svenskt kött, det tillverkas inte ens i Sverige.
Men deras foder brukar gå hem hos kräsna hundar, inklusive min.
 
Senast ändrad:
Monster som finns på tex Granngården har svenskt kött (och har nästan bara kött) i sina konserver. Har bara kikat på det, men inte hunnit testa det än så länge.
Det kommer kanske vara ett alternativ.

Mush frystorkat har ett hiskeligt pris om jag inte missminner mig.
Ja, jag köpte igår och det kostar för mig 500kr var fjärde dag om min hund ska äta det, galet dyrt. Nu får det bli det denna gången men det är ju definitivt ingenting för någonting längre användning.
 
My bad, nordiskt står det på hemsidan.

”Recepten är framtagna i Sverige med fokus på nordiska förhållanden och noggrant utvalda ingredienser från EU”. Vilket såklart kan betyda att vissa ingredienser är från Sverige/Norden men då hade nog Monster varit tydliga med att berätta det. Själva fodret tillverkas i Nederländerna och Österrike.

Det var inte meningen att gå ot. Jag ville bara informera eftersom det kanske var en viktig faktor med svenskt kött vid val av foder och det är lätt att bli lurad av en svensk flagga och prat om svenskt recept osv! :)
 
”Recepten är framtagna i Sverige med fokus på nordiska förhållanden och noggrant utvalda ingredienser från EU”. Vilket såklart kan betyda att vissa ingredienser är från Sverige/Norden men då hade nog Monster varit tydliga med att berätta det. Själva fodret tillverkas i Nederländerna och Österrike.

Det var inte meningen att gå ot. Jag ville bara informera eftersom det kanske var en viktig faktor med svenskt kött vid val av foder och det är lätt att bli lurad av en svensk flagga och prat om svenskt recept osv! :)
Jag uppskattar det! Jag började kika på det och fick uppfattning av att det var svenskt/nordiskt, vilket är hela anledningen till att jag ens började titta på det.
Men jag har uppenbarligen inte satt mig in i det tillräckligt.
 
Om hunden gillar och tål det hade jag nog kört med något våtfoder, tex Magnussons ångkokta. Vi ger numera det till våra hundar (tidigare åt de färskfoder) och det var inga konstigheter att ta med det när vi åkte på semester ner till Frankrike eftersom det kan förvaras i rumstemperatur (förutom öppnade korvar som ska förvaras i kyl). Dessutom innehåller det fodret endast svenska råvaror om jag inte minns helt fel.
 
Om hunden gillar och tål det hade jag nog kört med något våtfoder, tex Magnussons ångkokta. Vi ger numera det till våra hundar (tidigare åt de färskfoder) och det var inga konstigheter att ta med det när vi åkte på semester ner till Frankrike eftersom det kan förvaras i rumstemperatur (förutom öppnade korvar som ska förvaras i kyl). Dessutom innehåller det fodret endast svenska råvaror om jag inte minns helt fel.
Har ni då hittat någon mer ok pris på Magnussons ångkokta? Blev förvånad av hur dyrt det var jämfört med hur mycket hunden ska äta av det enligt deras tabell/rekommendation. Köpte några i somras och utifrån hur mycket min hund skulle/behövde äta av det så blev kg priset högre än kg priset på det färskfoder han äter.
 
Har ni då hittat någon mer ok pris på Magnussons ångkokta? Blev förvånad av hur dyrt det var jämfört med hur mycket hunden ska äta av det enligt deras tabell/rekommendation. Köpte några i somras och utifrån hur mycket min hund skulle/behövde äta av det så blev kg priset högre än kg priset på det färskfoder han äter.
Mina har inte behövt äta det som står på förpackningen, utan mindre. Har köpt storpack på widforss för bra pris, smidigt med hemleverans.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 444
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 562
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Habina
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 931
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp