Hundmatsförvaring

Haukur

Trådstartare
Hur förvarar ni er hundmat? Jag har inte hittat någon bra lösning så än så länge får maten vara kvar i säcken som står mitt på köksgolvet... *suck*

Vill inte ha någon stor otymplig tunna, dels för att jag inte har plats, dels för att det är ful, dyrt och att jag snart ska flytta så jag vill inte köpa på mig något skrymmande. Vill helst ha en smal (typ 15-20 cm bred) djup (50-60 djup) och hög (ca 80 kanske?) back med lock men har inte hittat någon trots att jag letat som en tok. Börjar därför fundera på att köra en tillfällig lösning tills jag vet hur det ser ut i nya lägenheten. Har nämligen en smart tvättkorg som är hopfällbar av den här typen:
01160.jpg

En sån kan jag tänka mig för hundmatsförvaring. Har dock inte hittat någon i lämpligt material. Vill ju helst ha något lite grövre som inte släpper igenom så mycket lukt eller ger fettfläckar på golvet. Hittade den här på IKEA men dom är pyttesmå men materialet verkar bättre.
81246_PE205881_S3.JPG


Hur förvarar ni er hundmat? Någon som vet var jag kan få tag på dessa tvättkorgsliknande lösningar men i bättre material? Har för mig att jag sett påsliknande förvaringar på någon nätbutik men jag minns självklart inte vilken..
 
Sv: Hundmatsförvaring

Vi har säcken i en garderob i hallen. Men istället för att gå dit och hämta maten varje gång så har vi en kakburk med maten i ett skåp i köket.
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag har en plastback med lock på till torrfodret. Inköpt på granngården om jag inte minns helt fel.
 
Sv: Hundmatsförvaring

hammarplast har mkt, ikea har småbackar med lock, får nog plats 4kg torrfoder i en sådan, jag har en mjukväska från grizzly att förvara fodret i får plats 3,5 kg i den :)
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag har två fodertunnor i plast och två 10 l hinkar med lock ståendes på diskbänken för att jag ska slippa öppna tunnorna så ofta.
 
Sv: Hundmatsförvaring

Hur förvarar ni er hundmat? Jag har inte hittat någon bra lösning så än så länge får maten vara kvar i säcken som står mitt på köksgolvet... *suck*
Vill inte ha någon stor otymplig tunna, dels för att jag inte har plats, dels för att det är ful, dyrt och att jag snart ska flytta så jag vill inte köpa på mig något skrymmande. ..

Ingen tunna för det är fult? Hur fult ät det inte att ha säcken ståendes mitt på köksgolvet då :D ;)
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag knycklar in mina under diskbänken. Trångt och eländigt men det finns inget golvutrymme att undanvara.
 
Sv: Hundmatsförvaring

På en hylla i ett vanligt nederskåp i køket.

En aspekt som ær skøn nær man har en liten hund, små fodersæckar :D
 
Sv: Hundmatsförvaring

du letar efter en tät, lättrengjord, relativt snygg väska med tättslutande lock..

Jag har svaret..

Kylväska
hårdplast utanpå, isolerad, hårdplast inuti, lätt att rengöra, fyrkantig, ganska hög, oftast smal, tjockt lock som ofta går att låsa fast och rymmer en hel del..

Dom brukar finnas på stor matvaruhus, bil och hemmafixarbutiker och ibland på ÖB, Rusta eller liknande butiker..
och hittar du inte en i rätt färg så är det bara att måla den..

bla denna
958015_d.jpg

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=958015
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag hade tidigare tunnan med mat nere i källaren och en mindre hink uppe i lägenheten. Efter foderbyte är säckarna lite mindre - 5 kg. i stället för 15 kg. - så jag ställer den ovanpå ett köksskåp.
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag har en vit tunna från IKEA som heter Knodd tror jag.

Annars tycker jag Saybias förslag verkar bra.
 
Sv: Hundmatsförvaring

IKEA är ju fiffigt :)

Jag har lådor som heter "Sortera", tyvär krånglar deras hemsida (alltid för mig :mad:) så jag kan inte bifoga någon bild.

Dessa lådor är iaf oslagbara, finna i två olika storlekar och kan staplas på varandra utan att man måste lyfta bort den övre för att komma åt i den undre.

Eftersom jag har ett gäng hundar så äter de ju inte samma foder (samma sort men olika ändå, senior, junior och aktiv). Dessutom har jag en kattmatslåda på toppen av det mindre formatet.

Ryms fint bakom dörren i tvättstugan.

Har även dessa lådor till fodret i stallet, som sagt, mycket bra att kunna stapla på varandra utan att man måste lyfta bort de övre för att komma åt de undre. :bow:
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag hade en plasttunna i en av garderoberna i hallen när jag hade hund. Mycket bra plats med tanke på både barn och hund.

Råttmaten stod i en plåttunna inne i ett skåp i bokhyllan. Många skrymseln små ;)
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag har också en vit Knodd! :laugh:

Tycker de är riktigt snygga, i alla fall om man jämför med fodertunnor i plast.
 
Sv: Hundmatsförvaring

Har min säck i ett städskåp i köket där jag förvarar de flesta av mina hundgrejer. Finns ju snygga plåttunnor också. En gång hade jag en sån (tips: låna inte ut något till YorkWann).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 657
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 279
Senast: Calmiche
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 818
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 837
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp