Hundmatsförvaring

Sv: Hundmatsförvaring

IKEA är ju fiffigt :)

Jag har lådor som heter "Sortera", tyvär krånglar deras hemsida (alltid för mig :mad:) så jag kan inte bifoga någon bild.

Dessa lådor är iaf oslagbara, finna i två olika storlekar och kan staplas på varandra utan att man måste lyfta bort den övre för att komma åt i den undre.

Eftersom jag har ett gäng hundar så äter de ju inte samma foder (samma sort men olika ändå, senior, junior och aktiv). Dessutom har jag en kattmatslåda på toppen av det mindre formatet.

Ryms fint bakom dörren i tvättstugan.

Har även dessa lådor till fodret i stallet, som sagt, mycket bra att kunna stapla på varandra utan att man måste lyfta bort de övre för att komma åt de undre. :bow:

37787_PE098086_S4.jpg
 
Sv: Hundmatsförvaring

Som några andra:
I en plastlåda eller plastpåse på en hylla i ett nederskåp i köket.

Stora säcken står i källaren och så hämtar vi upp när vi ändå har tvättid och springer som dårar i trappan!

/Syrsa
 
Sv: Hundmatsförvaring

Jag har en fodertunna som säcken står i, som står i groventrén.
Resten av fodersäckarna har jag på logen i djursäkra lådor.
 
Sv: Hundmatsförvaring

kl

väcker liv i en gammal tråd!
ni som har en Knodd från IKEA, hur mycket hundmat får ni plats med? vi köper ju bara 15kg-säckar, hade varit skönt att få plats med hela innehållet på en gång...
 
Sv: Hundmatsförvaring

kl

väcker liv i en gammal tråd!
ni som har en Knodd från IKEA, hur mycket hundmat får ni plats med? vi köper ju bara 15kg-säckar, hade varit skönt att få plats med hela innehållet på en gång...

Nu har jag ingen Knodd själv men de finns ju båda i 16 och 40 liter. Standardt (som exempel) väger 1 liter foder ca 450 gram så 15 kg blir väl ca 33 liter. Borde till och med få plats med en 18 liters säck enligt mina beräkningar. Olika foder kan ju dock väga olika mycket, med Magnussons M&B får man tydligen bara plats med 17.2 kg.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90099049
 
Senast ändrad:
Sv: Hundmatsförvaring

ja det är ju självklart den större jag funderat på.
tusen tack för ett tydligt och bra svar!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 666
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 280
Senast: Calmiche
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 819
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 837
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp