• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare HaRLeKIn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 13 842
H

HaRLeKIn

Jag vill ha förslag på hundnamn. :idea: En liten tjej är det. :love: Har inte fått henne så jag vet inte hur personligheten är men alla förslag är välkomna. Ska åka o titta på henne om ca 2 veckor. Det jag vet är att hon är helsvart, möjligen ngt vitt på.

Sv: Hundnamn

Mamman är korsning av newfoundland, labbe och en gnutta schäfer, han visste knappt vad det var i henne men hon ser exakt ut som en flat coated retriver. Pappan är boarder collie. Alla valpar är svarta, några hade lite vitt på sig. Jag tor valparna kommer likna bordercoliie ganska mkt.

Ok :) Lättare att komma på nåt om man vet ungefär hur hunden ser ut.
Fast hundnamn är väldigt svårt att komma på. :p

Här kommer några namn som jag gått och blivit kär i!

Perla

Aila (men det fick jag reda på att det betyder kräka på isländska...)

Asynja (en kvinnsling asagud, som en asar (män), asynjor (kvinnnor)

Finns ju massor!

Gå in på www.svenskanamn.se, där kan man söka på egenskaper, kön, namnsdagar osv.

Här har du nåra söt-coola namn :)

Texas
Phoenix
Miami
Zuka
Keila
Alaska

Hoppas nåra kanske passar.

ps. som du märker så är jag lite inne på usa... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 269
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 436
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka