Hundpensionat

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Contender
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 819
C

Contender

Hej!

Jag har en liten dröm, om att i framtiden kunna driva ett litet hundpensionat, där folk som tex. ska på semester kan lämna in sina hundar. Jag skulle dock vilja veta lite mer om hundpensionat, för själv har jag aldrig lämnat in en hund på ett sådant, men däremot har jag en syster som gjort så med sina hundar.

Hur mycket tar hundpensionaten för att ha ens hund där ett dygn?
Hur ofta får hunden komma ut och gå?

Berätta allt! :)

Tack!

Sv: Hundpensionat

Jag har varit i kontakt med ett litet hundpensionat/hund dagis.
(där hundarna vistas på dagarna)
Det fanns plats för 10 hundar, alla hade ett eget bås där de matades två ggr/dag, det fanns två lekrum och en stor inhängdad gräsmatta/skogsområde.

Hur mycket tar hundpensionaten för att ha ens hund där ett dygn?
Det kostade 2300kr inklusive allting i månaden, ränka ut själv :p

Hur ofta får hunden komma ut och gå?
De gick ut två promenader à la 1,5 timmar, en på morgonen och en på EM.
emellan det så var det ute i gården flera gånger.

Sv: Hundpensionat

Jag driver eget hundpensionat sedan 2 år tillbaka. Du är välkomen att PM :a dina frågor så svarar jag så gott jag kan :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 689
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
758
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka