Hundregister ! *Svara snabbt någon*

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare L1ll4n
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 196
L

L1ll4n

Vart hittar man jordbruksverkets hundregister ? (så att man kan kolla nummer etc.)

Någon som kan länka till jordbruksverkets hundregister ??

Snälla svara så snabbt som möjligt !

Sv: Hundregister ! *Svara snabbt någon*

Det går inte att komma åt för vem som helst. Ring tex polisen, de har tillgång.
PL

Tack, men en fråga till .. Någon som vet hur man kan läsa av de? Asså, idnumret...?

Nej det är ett annat där bara få blandrashundar finns med.
Men visst är det värt att kolla.
PL

Nej det är ett annat där bara få blandrashundar finns med.
Men visst är det värt att kolla.
PL

Men hur kan man kolla blandraser ? eller ja, vi vet inte riktigt om han är renrasig eller blandras :/

Börja med att leta efter en örontatuering, om du inte hittar ngn sån får du ta hjälp av ngn med en chipläsare.
Vad gäller saken.
PL

Vi tog över en hund förra året. Det var en som hade hämtat den från ett hundhem, alltså en hittehund. De försökte också läsa av örontatueringen men de kunde inte göra det. Så dom (hundhemmet) gav bort den eller sålde, vet inte vad de gjorde.. Men iaf, så vill vi veta om han är renrasig eller blandras...

Det är bara att läsa vad som går o sen söka efter detta. Börja på SKKs öppna del. Sen måste du ringa SKK el ngn som har access till SJVs register.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 810
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 519
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 308
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?