Bukefalos 28 år!

Hundsim för dåliga bakkärror

MrsScabtree

Trådstartare
Happ, så gick Douglas gamla fläkskada upp igår igen och det var väldigt vad ont han hade i ryggen/länden. Det är mkt bättre idag , och det är sällan skadan går upp. Kanske en gång per år el. vartannat år.. Tillräckligt nog tycker jag, dessutom har ju Harley en mildare form av artros som gärna får hålla sig där den är så att det inte bli värre. Fick reda på att det finns speciella hundsim man kan åka till vilket ju är superbra, så får dom muskla upp sig utan att behöva anstränga leder och ligament!:) , Detta kostar ju dock en duktig peng och har man två hundar ännu mer. Det spelar egentligen ingen roll, men kan man spara pengar gör man ju gärna det. Min fråga är nu om det låter som en bra idé att gå på hundsimmet ett par gånger för att sedan sköta allt själv hemifrån? Jag har ju turen att ha två små hundar och det vore ju kanon om dom kunde simma i badkaret (jag håller under nos och bröstkorg samt att de har flytväst och de får bara paddla från stillastående), eller låter det helt befängt? Skulle vara kul att höra om fler har varit på hundsim och hur dom tycker resultaten har tett sig? Blev hundarna bättre?
Hittils har jag bara hört positivt. Men vad säger ni?
 
Sv: Hundsim för dåliga bakkärror

Låter ju jättebra. Jag simtränar mina mycket. Nu har jag ju schäfrar så det blir ju inte direkt i badkaret, men i sjön under sommarhalvåret, kompisens pool alt. hundsim under vinterhalvåret.

Jag gör just som Du när vi är i sjön. Sätter på flytväst, sen håller jag lite lätt under bröstkorgen och så får de simma "stillastående". Detta varvat med att jag själv simmar en sväng. Alltid flytväst på då. Ifall det händer något.

Lycka till!
 
Sv: Hundsim för dåliga bakkärror

Tack! Lär bli vilda protester när jag provar på badkaret. men det lär ju ge med sig ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nu har min vovve börjat på hundsim:) Han fick diagnosen artros i vänster armbåge för två veckor sedan.Det var väldigt väldigt lite.Han...
Svar
3
· Visningar
1 708
Senast: Skogstroll
·
Övr. Hund Nu ska Harley och jag efter månaders ihopskrapande börja på hundsim. Han har tappat så mycket muskler i bakbenen att det mest känns som...
Svar
11
· Visningar
1 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp