Bukefalos 28 år!

Hundsim i Skåne?

Sv: Hundsim i Skåne?

Finns ett i Vinslöv, men minns inte namnet... Googla på Vinslöv och Hundsim så tror jag du hittar det!
 
Sv: Hundsim i Skåne?

Var i Skåne? Det är viss skillnad om du bor i Ystad, Ängelholm eller Kivik :)

/Ulga
 
Sv: Hundsim i Skåne?

Är nästan 100 på att Malmö har en rehab pool..ej säker..

Annars så köp en väst till hunden på med badkläder de börjar ju bli varmt :grin:
 
Sv: Hundsim i Skåne?

Jo det stämmer, Malmö Djursjukhus har pool. Min schäfer simmade där ett tag mest för träningens skull ett tag. Ganska dyrt men kanon för hunden.
 
Sv: Hundsim i Skåne?

Folk som bor norr om gamla riksgränsen ser ut så här::rofl: när de hör vad vi skåningar kallar "långt". ;)
 
Sv: Hundsim i Skåne?

Om du ska låta din hund simma på grund av någon sjukdom/ledproblem
Så hade jag personligen valt något som var knutit till en veterinär.
Åtminstone i början, sedan kanske man kan gå över till något billigare.

För tyvärr är det med hundsim som med trim, finns inga krav på kunskap för att starta ett….
Vem som helst kan alltså starta med eller utan kunskap.
Det är med andra ord en djungel där ute..

Om du har en försäkring som täcker rehabilitering, så är en bra idé att ringa dit också.
De flesta bolag har lister på bra hundsim och vill gärna ha ett ord med i valet, om de ska betala. (oftast ska det godkänns av försäkrings bolaget först)

Om det inte är på grund av sjukdom utan mer för att få upp konditionen, så kan man ju använda en sjö och ”kasta boll/pinnar” eller något, väldigt uppskattat av de flesta hundar!
Dessutom gratis!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter att ett dräktigt sto på en gård i Skåne kastat sitt föl, har det konstaterats att stallet har drabbats av EHV-1. Gården är nu...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Albo Ridklubb från Ravlunda på Österlen är en av de idrottsföreningar som tagit del av Sparbanken Skånes extra Föreningsstöd. Skånesport...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag har nu fyllt i bifogad blankett om tillfälligt visum till Skåne. Men det står inte var jag ska skicka den ? Någon som vet? Skånes...
2
Svar
31
· Visningar
1 595
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
542
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp