Hundstöld del 3

S

Svensson

En av de hundar som blivit stulen på Kungsholmen i Stockholm har blivit återfunnen! Harald (som han heter) hittates fastbunden, en och en halv vecka efter bortrövandet, vid en parkbänk utanför ett hunddagis. Han är nu tillbaka hos sin matte. Hurra!

Tänk om alla historier kunde sluta lika lyckligt!
 
Pudel var han inte..... vet inte riktigt ras, men kom från spanien bara för ett litet tag sedan.
 
Det är en spansk blandras med rejält underbett (ursöt!). Han kom som adoptivhund till Sverige för drygt 5 månader sedan och hade innan dess varit gatuhund.

Slutet gott, allting gott... (som det heter i sagorna)

Pudlarna har tyvärr inte kommit till rätta ännu :( De flesta stulna hundar kommer inte tillrätta igen, tyvärr...
 
Vad gör de med hundarna som stjäls då??
säljer eller vad?
Om de blir sjuka så måste ju veterinär tillkallas och då ser man väl att det inte är den rätta ägaren.

Katter används ju till diverse hemskheter är det samma med hundar?
kamptriggare,knarkprov...osv :(
 
Det går en stöldvåg i lilla staden Trollhättan också och dessa hundar används tydligen till träning av kamphundar :mad:
 
Jag vill inte tänka på vad de används till - ryser :crazy:. I endel fall är det dock förvirrande människor (ex. senila tanter - obs! inget illa menat) som "råkar" få med sig en fastbunden hund. De kommer nog dock inte till bra hem och till folk som tar väl hand om dem, det kan nog sägas.

På Söder stals tidigare i år två pitbullterriers (heter det så?). Förmodligen hamnade de väl i kriminella kretsar för att kamptränas eller dyl.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 111
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Icfafn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp